چراغ‌سبز مجلس به «سوت‌زنان»

نمایندگان با کلیات یک فوریت حمایت مالی از افشاگران فساد موافقت کردند

چراغ‌سبز مجلس به «سوت‌زنان»

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد موافقت کردند. 


به گزارش ایرنا، در نشست علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد در دستور کار قرار گرفت و در ادامه نمایندگان با ۱۲۳ رأی موافق با کلیات این طرح موافقت کردند. یک فوریت این طرح پیش از این در جلسه علنی ۲۷ مهرماه ۱۴۰۱ به تصویب نمایندگان مجلس رسیده بود. 
سیدکاظم دلخوش اباتری، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی در این باره گفت: یکی از مواردی که امروزه مورد توقع مردم است، مبارزه با فساد و حمایت مالی از افشاگران فساد است. در این طرح پس از جلسات پرشمار با اعضای مرکز پژوهش‌های مجلس، نظرات کارشناسان و اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی گرفته شد و در نهایت این طرح تدوین شد. 
به‌گزارش قدس، حمایت مالی از افشاگران فساد در کشورهای پیشرفته یکی از پارامترهای حکمرانی مردمی در دستگاه قضایی محسوب می‌شود، باوجود این در کشورمان تا پیش از این، قانون جامعی برای حمایت از این عده نداشته‌ایم و همین ماجرا زمینه را برای شبکه‌سازی فساد فراهم کرده است. 
اضافه بر این، تاکنون حتی در مواردی هم که یکی از کارکنان و عوامل اقدام به افشای فساد کرده، به‌واسطه ضعف قانون با اتهاماتی همچون تشویش اذهان عمومی یا تهمت روبه‌رو شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه