15 نمایش نوروزی از سراسر ایران در مشهد

در روزهای پایانی سال، تماشای این نمایش‌ها را از دست ندهید

15 نمایش نوروزی از سراسر ایران در مشهد

تعطیلات پایان سال و نوروز، فرصت خوبی برای تماشای تئاتر است. در شهر مشهد نیز به عنوان یکی از قطب‌های مهم هنرهای نمایشی در کشور، در ایام پایانی سال رویداد ویژه‌ای درحال برگزاری است که طی آن گروه‌های نمایشی مختلف برای عموم مردم به اجرا می‌پردازند.


​​​​​​​در این زمینه با کریم جشنی، مدیر انجمن هنرهای نمایشی مشهد گفت‌وگو کرده‌ایم.
مدیر انجمن هنرهای نمایشی مشهد گفت: نمایش‌های این دوره از رویداد هنرهای شهری مشهد، در 10 مکان شهر مشهد اجرا می‌شوند.
جشنی بیان کرد: به بهانه تعطیلات نوروز، هر سال انجمن هنرهای نمایشی با همکاری مدیریت امور هنری شهرداری مشهد، فراخوان شرکت در جشنواره هنرهای شهری مشهد، بخش نمایشی را منتشر می‌کند.
وی ادامه داد: در سال جاری نیز این فراخوان در مهر ماه و آبان ماه منتشر شد که در پی آن، نزدیک به 160طرح از هنرمندان سراسر کشور به دبیرخانه رسید.
مدیر انجمن هنرهای نمایشی مشهد توضیح داد: در مرحله نخست، هیئت انتخاب و داوری جشنواره که متشکل بود از هنرمندانی چون شهرام نوشیر، رضا صابری و جواد رحیم‌زاده، 30 طرح را انتخاب کردند.
جشنی با بیان اینکه این طرح‌ها پس از پایان بازه زمانی مشخص شده و مهلت مقرر، دوباره بازنگری و امتیازدهی شدند، تصریح کرد: از این میان، 15 اثر اول برای اجرا در جشنواره برگزیده شدند.
وی از قرارداد شهرداری با 15 اثر اول خبر داد و گفت: به بقیه آثار نیز مبلغی با عنوان حق‌نگارش از سوی شهرداری مشهد تقدیم شده است.

هنرمندان تبریز، سقز و ایلام در مشهد اجرا دارند
 مدیر انجمن هنرهای نمایشی مشهد ادامه داد: از این 15اجرا، 10 نمایش اثر هنرمندان مشهدی است و دیگر آثار از شهرهایی همچون تبریز، سقز و ایلام در جشنواره شرکت کرده‌اند.
جشنی درباره زمان برگزاری این رویداد اعلام کرد: اجراهای این دوره از جشنواره به دلیل تقارن ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز، از نیمه شعبان یعنی 17 اسفند ماه آغاز شده و تا اول فروردین سال 1402 ادامه دارد.
وی در خصوص زمان و مکان اجراها بیان کرد: همان طور که عرض کردم نمایش‌های این دوره، در 10 مکان در سطح شهر مشهد و در سه سانس 12، 15:30 و 17 اجرا می‌شوند. این 10 مکان شامل بوستان غدیر، میدان 17شهریور، راه‌آهن، ترمینال، بوستان ملت، بوستان چهل بازه، بوستان وکیل‌آباد، میدان جانباز، بوستان کوهسنگی و جلوخان فردوسی هستند.
مدیر انجمن هنرهای نمایشی مشهد ضمن بیان اینکه در این 15 روز هر گروه نمایشی بین 20 تا 30 اجرا خواهد داشت، نام آثار حاضر در جشنواره را به شرح زیر اعلام کرد: بهار آمد، اورژانس، خط عابر- خط زندگی، زوارکِش، ترافیکتور، گوسفند بازیگوش، نبرد رستم و دستان، جهیزیه، حنابند، خیمه ترافیک، خونه مادربزرگه، شهر ناقیلی، همسایه‌ها، انگشتان کوچک، بقال بازی 15 اثری هستند که در این رویداد حاضر شدند.

خبرنگار: محدثه مودی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه