صراط مستقیم شهدا

بازخوانی سفر تولیت آستان قدس رضوی به مناطق عملیاتی جنوب کشور و یادمان‌های راهیان نور

صراط مستقیم شهدا

سفر به سرزمین راهیان نور، سفر به سرزمین شهداست؛ سفر به نقطه اتصال زمین به آسمان؛ سفر به شاهراهی که شهیدان بسیاری را به مقصد عبودیت رساند. حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی دهم تا دوازدهم اسفند ماه را در همین سرزمین گذراند.


تولیت آستان قدس رضوی صبح چهارشنبه وارد شهر اهواز شد و در نخستین روز سفر با جمعی از روحانیون و فضلای حوزه علمیه اهواز دیدار و گفت‌وگو کرد.
تولیت آستان قدس رضوی همچنین در این روز به دیدار خانواده شهدا رفت.
روز دوم سفر بیشتر در مناطق عملیاتی  گذشت. حضور در مسجد جامع خرمشهر و در جمع مردم میهمان‌نواز این شهر، بازدید از مناطق عملیاتی نهر خین و حضور در جمع خادمان نوجوان یادمان شهدای شلمچه از برنامه‌های این سفر بود.
آنچه در ادامه می‌خوانید فرازی از گفته‌های حجت‌الاسلام والمسلمین مروی در چهار نقطه از این سرزمین مقدس است. 

شلمچه تبدیل به حرم شده است
شلمچه تبدیل به حرم شده است، چون کسانی که در این مکان مقدس شهید شدند بندگان صالح خداوند بودند و رمز ماندگاری و تأثیرگذاری شلمچه‌ها در فرهنگ عمومی و نسل جوان همین امر است. حضور نسل جوان در این مناطق موجب آشناسازی آنان با دستاوردهای جنگ تحمیلی، ترویج فرهنگ پایداری و درک فضای معنوی این مناطق از نزدیک می‌شود.
مناطق عملیاتی جنوب کشور و زندگی‌نامه شهدا منابع الهام‌بخش و حرکت‌آفرین برای تربیت نسلی باایمان، بصیر، مقاوم، شجاع و عزتمند است.
آنچه دفاع و مناطق عملیاتی ما را مقدس کرده است؛ دفاع از دین و نظام اسلامی، رفتارهای ایثارگرانه، جهاد، شهادت، مقاومت، توکل و اخلاص رزمندگان اسلام بود.

خرمشهر نماد ایثار و مقاومت خواهد ماند 
خوزستان در هشت سال دفاع مقدس سپر کشور و ملت بود و به فرموده امام راحل دِین خود را به انقلاب ادا کرد.
آزادسازی خرمشهر یکی از نمادهای نصرت الهی است بنابراین باید همیشه یاد و خاطره خرمشهرآفرینان را گرامی بداریم.
ملت شریف ایران با گذشت بیش از  چهار دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با نصرت الهی و رهبری حکیمانه امام راحل و هدایت‌های عالمانه رهبر معظم انقلاب، با وجود همه توطئه‌های دشمنان همچنان با قدرت و عزت بر اصول و ارزش‌های انقلابی و اسلامی خویش ایستاده‌ و همچنان با عزت به طی راه نورانی خود ادامه می‌‎دهد.

شهدا هر کدام کمالات ممتاز و منحصر به فردی دارند 
شهید علم‌الهدی و شهدای عزیز هویزه جوانانی مؤمن، انقلابی و دلیرمردان سرافرازی بودند که دل‌هایی لبریز از ایمان داشتند و با سلاح بسیار اندک و حتی با دست خالی در برابر بعثی‌های تا بُن دندان مسلح و مجهز ایستادند و کوچک‌ترین هراسی به دل راه ندادند. شهید علم‌الهدی و حاج‌قاسم سلیمانی اتفاقی نامشان بلندآوازه نشده است. 
شهدا هر کدام خصوصیات و کمالات ممتاز و منحصر به فردی دارند که اگر این گونه نبود به شهادت نمی‌رسیدند و مزار مطهرشان میعادگاه عاشقان الی‌الله نمی‌شد.
حضور در این مناطق قدسی جز با توفیقات الهی حاصل نمی‌شود، این مکان‌های مقدس امتداد حرم‎های شریف اباعبدالله(ع) و حضرت ثامن‌الحجج(ع) هستند.

مصون‌سازی نسل جوان با استفاده از فرهنگ شهدا
فرزند صالح محصول تربیت صحیح والدین است و شهیدان از خانواده‌هایی برخاسته‎اند که با الگوهای ارزشی اسلام اقدام به تربیت فرزندان خود کرده‌اند.
 شهیدان در راستای ایمان دینی و عمل به وظیفه، با حریت و آزادمنشی جان خود را در راه حفظ اسلام که هدفی متعالی است نثار کردند. آشنایی نسل جوان با ارزش‌ها و فرهنگ شهدا موجب مصون‌سازی آنان در برابر تهاجم فرهنگی دشمن می‌شود و برگزاری اردوهای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور با حضور نسل جوان می‌تواند در این مسیر بسیار مؤثر باشد.
آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند موجب رشد و تعالی اخلاقی و معنوی آنان شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه