نخستین رویداد باشگاه کتابخوانان مشهدی

نخستین رویداد باشگاه کتابخوانان مشهدی

نخستین رویداد باشگاه کتابخوانان مشهدی با حضور نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، معاون جمعیت قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیة‌الله کشور، دبیر بنیاد ملی خانواده کشور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و علاقه‌مندان و فعالان کتابخوان مشهدی در تالار شهر برگزار شد.


 به گزارش قدس خراسان، مدیر عامل کانون فرهنگی هنری شهید روحی مشهد در این همایش گفت: با توجه به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، نخستین رویداد باشگاه کتابخوانان مشهدی با هدف تقویت ایمان در رفتار دینی شهروندان برگزار شد. 
علی‌اکبر روحی گل‌خطمی با اعلام این مطلب افزود: این مجموعه، فعالیت خود را از سال ۸۶ با کمک مشاوران تخصصی با هدف ترویج و ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی و کاهش آسیب‌های  اجتماعی با ارائه کتاب‌های مفید در حوزه‌های مختلف آغاز کرده است. 
وی ادامه داد: این رویداد که به کوشش مؤسسه فرهنگی هنری شهید روحی با هدف ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی طراحی شده، ویژه کتابخوانان مشهدی است و در آن افزون بر قدردانی از مروجان برتر کتاب‌خوانی، به کتابخوانان نیز جوایزی اهدا خواهد شد.
به گفته مدیر عامل کانون فرهنگی هنری شهید روحی مشهد، این مؤسسه با توجه به تخصص نیروهای داخلی خود، سامانه  برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی را طراحی و این سامانه از سال ۸۸ آغاز به کار کرده است. اکنون ۳۵ هزار عضو فعال کشوری دارد و تاکنون حدود ۱۰۰ مسابقه در حوزه‌های مختلف برگزار کرده و تقریباً تمامی دستگاه‌های فرهنگی خراسان رضوی نیز از این سامانه حمایت می‌کنند.
وی در خصوص رویداد کتاب‌یار نیز گفت: در این طرح ۴۰۰مروج نام‌نویسی کرده که ۲۰۰ نفر از آن‌ها آموزش لازم را دیده و برای آموزش دانش‌آموزان مناطق محروم استان، فعالیت هفتگی خود را در حوزه اصول دین و کاهش آسیب‌های اجتماعی بر اساس کتاب دعوت و امید شروع کرده‌اند. 
شایان ذکر است در این رویداد از چهار نماینده خیران حوزه کتاب، مروجان دستگاه‌های فرهنگی در این حوزه، اعضای فعال سامانه مرکز مجازی مسابقات کتاب‌خوانی و مربیان برتر حلقه‌های تربیتی حوزه کتاب قدردانی شد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه