طلسم 47 ساله امروز می‌شکند؟

مرفاوی: به جام جهانی می‌رویم

طلسم 47 ساله امروز می‌شکند؟

جام ملت‌های جوانان آسیا 2023 به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و تیم ملی جوانان ایران با هدایت صمد مرفاوی یکی از هشت تیم برتر رقابت‌هاست؛ آن‌هم در شرایطی که شاگردان مرفاوی برای رسیدن به سهمیه جام جهانی 2023 فقط به یک پیروزی دیگر نیاز دارند.


ملی‌پوشان جوان ایران که در مرحله گروهی توانستند مقابل تیم‌های ملی قطر و ویتنام به پیروزی برسند و در دیداری سخت و نفس‌گیر برابر استرالیا به نتیجه تساوی رضایت دادند، حالا باید در چهارمین مسابقه خود در جام ملت‌های جوانان، امروز از ساعت 13:30 به وقت تهران، نخستین مسابقه مرحله یک‌چهارم نهایی را برگزار کنند.
جوانان فوتبال ایران در صورت کسب پیروزی برابر تیم ملی عراق که هدایت آن برعهده عماد رضا مهاجم سال‌های نه‌چندان دور سپاهان و فولاد خوزستان است، می‌توانند به نخستین تیم آسیایی پس از اندونزی میزبان تبدیل شوند که سهمیه جام جهانی 2023 را بدست آورده و خود را به جمع چهار تیم برتر قاره آسیا هم برسانند.
تیم ملی جوانان ایران سابقه چهار قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را دارد که در چهار دوره متوالی بدست آمد. اما از آخرین قهرمانی این تیم، 47 سال می‌گذرد و حالا شاگردان صمد مرفاوی می‌خواهند طلسم‌شکنی کنند.
سرمربی تیم جوانان ایران در آستانه بازی حساس با جوانان عراق حرف‌های مهمی به زبان می‌آورد. او می‌گوید: «در بازی با ویتنام فهمیدیم وقتی حریف را دست کم نگیریم نتایج مطلوبی بدست می‌آوریم. در بازی با استرالیا متأسفانه ما این طور نبودیم اما آن بازی برای ما به یک درس بزرگ تبدیل شد. 
آن بازی می‌تواند سکوی ما به سمت موفقیت باشد. باید با قدرت و پرانگیزه مقابل حریف قرار بگیریم. عراق تیم خوب و شایسته‌ای است. اگر تیمی صعود کرده بی‌شک لایق بوده و به‌طور‌قطع بازی سختی مقابل عراق خواهیم داشت». مرفاوی اما در اوج خوشبینی به این بازی می‌نگرد و بر این باور است که تیمش قادر است از پس بازی با عراق هم بربیاید. آقا صمد درباره شناخت خود نسبت به عراق هم گفت: «بازی‌های عراق را دیدم. تیم خوبی هستند. ضعف‌ها و قوت‌هایی دارند، اما تیم ما با تجربه‌تر است و بازیکنان پویا‌تری داریم. 
در بازی با ویتنام ما کار بزرگی کردیم و عیار تیم جوانان ایران را نشان دادیم. همین که تیم ما تا آستانه حذف پیش رفته بود اما درنهایت به عنوان تیم اول صعود کرد، نشان‌دهنده بزرگی ماست. باید همین روند را مقابل عراق هم ادامه دهیم. عراق تیم با استعدادی است اما همان طور که گفتم تجربه بچه‌های ما را ندارند. هدف ما رفتن به جام جهانی است اما با دستیابی به قهرمانی در آسیا این صعود جذاب‌تر خواهد شد. باید بتوانیم دو دستاورد را با هم بدست آوریم». مرفاوی در پایان گفت: «مردم برای ما انرژی‌های مثبت زیادی ارسال کرده‌اند. از آن‌ها ممنونم. اما باید این انرژی‌ها هر روز بیشتر شود. می‌خواهیم با صعود به جام جهانی و قهرمانی شب عید مردم ایران را شادمان کنیم. از مردم می‌خواهم ما را دعا کنند تا به بهترین نتیجه ممکن برسیم».
گفتنی است پس از کسب پیروزی احتمالی برابر عراق در مرحله نیمه‌نهایی، تیم ملی جوانان ایران باید به مصاف برنده تقابل تیم‌های ژاپن و اردن برود که شانس ژاپنی‌ها برای رسیدن به چهار تیم برتر قاره بیشتر است.

خبرنگار: حمیدرضاعرب

برچسب ها :
ارسال دیدگاه