رونمایی از کتاب «البرهان فی علامات مهدی آخرالزمان» در کتابخانه و موزه وزیری یزد

در یکصد و شصتمین برنامه سه‌شنبه‌های علمی و فرهنگی انجام شد

رونمایی از کتاب «البرهان فی علامات مهدی آخرالزمان» در کتابخانه و موزه وزیری یزد

از کتاب «البرهان فی علامات مهدی آخرالزمان» کتابت آیت‌الله سیدعلی محمد علاقبند یزدی موجود در گنجینه رضوی در یکصد و شصتمین برنامه سه‌شنبه‌های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در کتابخانه و موزه وزیری یزد رونمایی شد.


به گزارش آستان‌نیوز، این مراسم صبح سه‌شنبه به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان و ولادت باسعادت حضرت مهدی(عج) با حضور جمعی از مسئولان و کارشناسان سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و فرهنگ‌دوستان شهر دارالعباده و جهانشهر یزد برگزار شد.
 البرهان فی علامات مهدی آخرالزمان یکی از کتاب‌های اهل سنت در مهدویت و از جمله کتاب‌های حدیثی مفصل در باب حضرت مهدی(عج) است که بیش از ۲۷۰ حدیث دارد و توسط علاءالدین علی بن حسام‌الدین مشهور به «متقی هندی»، متوفای 975 هجری قمری در مقدمه و چندین باب و خاتمه تألیف شده است.
باب‌های اول و دوم آن در کرامات و نسَب حضرت مهدی(عج)، باب سوم در حلیه آن حضرت و باب‌های چهارم و پنجم در علامات پیش از ظهور و وقایع مربوط به ظهور ایشان است. باب‌های بعدی نیز به چگونگی بیعت با حضرت، یاران، فتوحات، مدت حکومت و دیگر موضوعات اشاره دارد.
این کتاب به سفارش حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌محمد وزیری یزدی، مؤسس و واقف کتابخانه و موزه وزیری یزد توسط آیت‌الله سید علی‌محمد علاقبند در سال 1386 هجری قمری به خط نسخ 16سطری، در قطع وزیری و در 43 برگ کتابت شده است.
آیت‌الله سید علی‌محمد علاقبند علاوه بر زهد و تقوای زیاد و تأمل در مراتب علوم دینی از خط زیبایی برخوردار بوده و در این زمینه به استنتاخ برخی از آثار علمی و ادبی نیز پرداخته به طوری که استنتاخ نسخ خطی یکی از خدمات بسیار ارزشمند این مرد بزرگ بوده است.
در مجموع این استاد خوشنویس به سفارش حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌محمد وزیری، 9 نسخه کمیاب و نایاب از جمله کتاب مذکور را کتابت کرده و در کتابخانه وزیری به یادگار گذاشته است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه