افتتاح چهارمین چایخانه حرم رضوی در صحن امام حسن مجتبی(ع)

همزمان با شب ولادت فرخنده حضرت مهدی(عج) صورت گرفت

افتتاح چهارمین چایخانه حرم رضوی در صحن امام حسن مجتبی(ع)

همزمان با شب ولادت فرخنده حضرت مهدی(عج)، چهارمین چایخانه دائمی حرم مطهر رضوی در صحن امام حسن مجتبی(ع) افتتاح شد.


به گزارش آستان‌نیوز، چایخانه صحن امام حسن مجتبی(ع) در ادامه راه‌اندازی چایخانه‌های حضرت رضا(ع) در صحن‌های کوثر، غدیر و باغ رضوان با تأکید تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر میزبانی شایسته از شیفتگان این امام رئوف(ع) و ایجاد فضایی معنوی برای رفع خستگی زائران به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان شامگاه سه‌شنبه ۱۶ اسفندماه با حضور جمعی از مسئولان، خادمان و زائران در این آستان مقدس به بهره‌برداری رسید.  این چایخانه‌ همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۲ با توزیع چای شیرین پذیرای زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) است. ساعت کار آن در صورت مشارکت موکب‌داران به ویژه در ایام مناسبتی افزایش می‌یابد و در شیفت صبح نیز فعال خواهد بود.
با توجه به فعالیت سایر چایخانه‌های حضرت رضا(ع) پیش‌بینی می‌شود به طور میانگین روزانه 20 تا 25 هزار لیوان چای متبرک با مصرف ۱۰۰ کیلوگرم شکر و ۲۰ کیلوگرم چای با تشکیل صف‌های منظم و مجزای خواهران و برادران در این چایخانه توزیع شود.
نخستین چایخانه 26 بهمن‌ماه 1398 همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه(س) در فضای بین صحن‌ کوثر و صحن پیامبر اعظم(ص) افتتاح شد. دومین چایخانه حرم مطهر اسفند 1399 در صحن‌ غدیر و سومین چایخانه نیز آبان‌ماه 1400 در باغ رضوان در خدمت زائران بارگاه منور رضوی قرار گرفته است.
تمامی وسایل و امکانات داخل چایخانه‌‌های حضرت رضا(ع) از جمله سماورها، قوری‌ها و... با مشارکت ناذران و خیران حرم مطهر رضوی تهیه شده است چنان ‌که در هر چایخانه به طور میانگین هزار و 200 لیوان در چرخه استفاده وجود دارد. علاوه بر چای، دیگر اقلام متبرک از جمله شربت، کیک و... نیز در طول سال به ویژه در ایام مناسبتی در این چایخانه همچون سایر چایخانه‌های حرم مطهر رضوی توزیع می‌شود.
شایان ذکر است، عموم خیراندیشان می‌توانند در فعالیت چایخانه‌ها و تهیه اقلام مورد نیاز ‌آن‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری از طریق درگاه‌های دریافت نذورات آستان قدس رضوی مشارکت کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه