متخلفان نوروزی حکم در محل می‌گیرند 

در آستانه نوروز، نظارت صمت با چهار پایگاه اصلی اطراف حرم

متخلفان نوروزی حکم در محل می‌گیرند 

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در ایام نوروز، حکم پرونده‌های تخلف در چهار پایگاه اصلی سازمان صمت به صورت حکم در محل صادر می‌شود. 


بخشعلی بیاتی در گفت‌وگو با قدس خراسان تشریح کرد: سازمان صمت با توجه به ایام پایانی سال، نوروز و ماه رمضان در بحث نظارت بر بازار به ویژه برای اقلام تولیدی صنعتی، تمهیدات خاصی را در نظر گرفته است.
وی با بخش‌بندی خدمات این سازمان عنوان کرد: اقدامات سازمان صمت در دو بخش زائران و مجاوران تقسیم‌بندی شده که در همین راستا گشت‌های مشترکی با تعزیرات در حال برگزاری است.
بیاتی اظهار کرد: این گشت‌ها مبادی تولید، مبادی توزیع، بنکداری و زنجیره‌های توزیع استان را رصد می‌کنند تا در تأمین کالاهای تحت نظر سازمان صمت، اجحافی در حق زائران و مجاوران صورت نگیرد.
معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صمت خراسان رضوی با تشریح اقدامات این سازمان در قرارگاه خدمات سفر عنوان کرد:  در آستانه نوروز، سازمان صمت به عنوان کمیته نظارت و بازرسی قرارگاه خدمات سفر اقدام به ایجاد پایگاه‌هایی در سطح شهر کرده تا به صورت متمرکز تعدادی از بازرسان سازمان صمت در چهار محور اصلی منتهی به حرم مستقر باشند.
وی تشریح کرد: در گذشته مراکز رسیدگی به شکایت‌های مردمی بیشتر  در خیابان‌های فرعی مستقر بودند که همین امر موجب شده بود این پایگاه‌ها چندان در دسترس زائران و جلو دید آن‌ها نباشند؛ اما امسال با درایت فرماندار مشهد این مراکز در نقاطی مستقر شد که زائران آن‌ها را ببینند و دسترسی راحتی داشته باشند. همزمان بازرسان مستقر در این مراکز راحت‌تر بر عرضه خدمات و کالا در واحدهای خدماتی، سوغات، رستوران‌ها و سایر مراکز در اطراف حرم مطهر نظارت خواهند داشت.
بیاتی یادآور شد: نوروز امسال هم  بازرسان سازمان صمت در حوزه‌های حمل و نقل درون‌شهری و برون شهری و کلیه واحدهای اقامتی، متمرکزتر نظارت دارند تا با توجه به حجم ورودی زائران از بروز تخلفات جلوگیری شود.
معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صمت خراسان رضوی تصریح کرد: هر چند نظارت بر کالاهای اساسی به سازمان جهاد کشاورزی برمی‌گردد؛ اما سازمان صمت در کنار سازمان‌های دیگر از جمله جهاد کشاورزی بر این بخش از بازار پیرامون کالاهای اساسی، سوغاتی‌هایی نظیر نبات، آبنبات، زعفران و سایر کالاهای اینچنینی در فروشگاه‌های مواد غذایی نظارت دارد.
وی افزود : از ١٠ تا ١۵ اسفند، پایگاه‌های نظارتی سازمان صمت از ساعت ٨ صبح تا ١۵عصر فعال بود و سپس از ٨ صبح تا ١٠ شب این پایگاه‌ها فعال است. 
معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صمت خراسان رضوی در پایان عنوان کرد: در چهار پایگاه اصلی سازمان صمت، چهار رئیس شعبه تعزیرات مستقر هستند تا به پرونده‌های تخلفات در محل رسیدگی کنند و  چنانچه حقی از زائران و مجاوران ضایع شد، بلافاصله رسیدگی لازم انجام شود و اجرای حکم هم در محل صورت بگیرد.
بیاتی افزود: کارگروه تنظیم بازار مشهد و استان پیرامون ٢٠ قلم کالای مورد نیاز زائر و مسافر در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی براساس سرانه مصرفی هر کدام از کالاها احصا و بر مبنای پیش‌بینی حضور 10میلیونی زائران و جمعیت 6 میلیونی استان، برای تأمین این اقلام اقدام کرده‌اند.

خبرنگار: طاهره فجرداودلی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه