امام زمانت را این‌گونه دعا کن

معرفی دعای امام رضا(ع) برای حضرت صاحب‌الامر مهدی(عج)

امام زمانت را این‌گونه دعا کن

دعا یکی از محبوب‌ترین کارها نزد پروردگار است؛ از سوی دیگر انتظار فرج نیز در این دسته قرار گرفته و حال تصور کنید این دو عمل با فضیلت با هم ترکیب شده و به آستان خداوند متعال عرضه شوند.


درباره امام زمان(عج)، دعاها و زیارت‌هاى فراوانى نقل شده كه در كتب ادعیه موجود است.
به عنوان مثال می توان به دعای سلامتی امام زمان(عج)،  زیارت آل یاسین، دعای  ندبه، دعای عهد،  دعای فرج و صلوات خاصه امام زمان (عج) اشاره کرد.
اگر اهل شیرین‌کاری برای خداوند هستید و دوست دارید در این ایام که متعلق به صاحب‌الزمان(عج) است به توفیقات بیشتری برسید، سری به مفاتیح‌الجنان بزنید و به جست‌وجوی این ادعیه بپردازید.
از جمله دعاهایی که برای حضرت صاحب‌الزمان(عج) روایت شده ذکر دعایی از امام رضا(ع) است.
یونس بن عبدالرحمن می‌گوید: حضرت رضا(ع) دستور می‌فرمود برای حضرت صاحب(عج) چنین دعا شود. همچنین سیدبن طاووس این دعا را از سیره امام رضا(ع) برای روز جمعه نقل کرده است.
در ادامه دعا را با توجه به شرح سید بن طاووس معرفی می‌کنیم.

نشانی دعا
 شیخ در کتاب «مصباح» این دعا را در اعمال روز جمعه از حضرت امام رضا(ع) نقل کرده است.
کافی است در فضای مجازی جست‌وجو کنید، متن دعا را پیدا خواهید کرد.   این دعا با این فراز آغاز می‌شود:
«اللَّهُمَّ ادْفَعْ عَنْ وَلِيِّكَ وَ خَلِيفَتِكَ وَ حُجَّتِكَ عَلَى خَلْقِكَ وَ لِسَانِكَ الْمُعَبِّرِ عَنْكَ النَّاطِقِ بِحِكْمَتِكَ ...»

سند دعا
 سید گفته است این دعا از اعمال روز جمعه حضرت امام رضا(ع) بوده و یونس بن عبدالرحمان هم روایت کرده امام رضا(ع) به خواندن این دعا برای حضرت صاحب‌الامر(عج‌) امر فرموده‌اند.

روش خواندن دعا
 سید بن طاووس می‌گوید: «چون خواستی از حرم مطهر آن حضرت بیرون بروی، به سوی سرداب شریف برگرد و در آنجا هرچه میخواهی نماز بخوان ‌و بعد گفته: خدا را بسیار بخوان و با خوشبختی بازگرد ان‌شاء الله تعالی».
تذکر: ممکن است هر کدام ما نتوانیم این دعا را آن‌گونه که شیخ گفته بخوانیم اما می‌توانیم در حرم مطهر رضوی این دعا را به نیت ایشان بخوانیم و همان‌گونه که سید بن طاووس گفته نام خدا را بسیار بیاوریم و ان‌شاءالله تعالی همه‌مان با خوشبختی از زیارت حضرت رضا(ع) برگردیم.

محتوای دعا
دعا با درخواستی از پروردگار برای دفاع از ولی و حجتش روی زمین شروع می‌شود و در ادامه از خدا می‌خواهد آنچه از پیامبر و پدرانش به او رسیده را حفظ کند و امام رضا(ع) از خدا می‌خواهد اصلاح امورمان را به دست او محقق و ظلم را توسط ایشان نابود و دین را به دست مبارکش احیا کند و... .
منبع: مکیال المکارم، ج2، صص 127 تا 130

برچسب ها :
ارسال دیدگاه