زندگی‌ «غزال تیزپای ایران» در کتاب‌فروشی‌ها

«تو خداداد عزیزی هستی» اثر ورزشی‌نویس روزنامه قدس منتشر شد

زندگی‌ «غزال تیزپای ایران» در کتاب‌فروشی‌ها

زندگی‌نامه خداداد عزیزی، ستاره بی‌تکرار فوتبال ایران به قلم جواد رستم‌زاده تألیف شد.


​​​​​​​کتاب «تو خداداد عزیزی هستی» نخستین اثر روزنامه‌نگار قدیمی و خوش‌سابقه مشهدی است که به زوایای پنهان و ناگفته‌های زندگی ستاره‌ای اشاره می‌کند که در آسمان فوتبال ایران درخشید. جواد رستم‌زاده دبیرسرویس ورزش روزنامه قدس است که در کارنامه خود دو جایزه ملی از انجمن عکاسان و خبرنگاران ورزشی ایران دارد. او به‌واسطه دوستی عمیقی که با خداداد عزیزی دارد، در این کتاب فصول مختلف زندگی غزال تیزپای فوتبال ایران را به رشته تحریر درآورده است.
نقطه عطف کتاب، مقدمه والدیر ویرا، سرمربی سابق تیم ملی است که در صعود تاریخی ایران به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه روی نیمکت تیم ملی نشسته بود.
این اثر که حاصل پژوهشی دوساله در کوچه‌پسکوچه‌های زندگی خداداد عزیزی است، نتیجه یک کار تحقیقاتی پیچیده و چندین ساعت گفت‌وگو با بزرگان فوتبال است. 
این اثر شامل اسناد و تصاویر ارزشمندی است که پیش از این جایی منتشر نشده بود و برای نخستین‌بار در اختیار خواننده قرار می‌گیرد و همین اتفاق به جذابیت‌های آن می‌افزاید؛ تصاویری متفاوت از بازی‌های خاطره‌انگیز خداداد عزیزی در پیراهن تیم‌های مختلفی که برای آن‌ها به میدان رفته، در کنار عکس‌های زیرخاکی از ستاره‌ای که با مو‌های تراشیده‌شده به‌خاطر سربازی فوتبال بازی 
می‌کرد. 
رستم‌زاده با نگارش این اثر، نخستین‌بار زندگی‌نامه یکی از ستاره‌های معاصر فوتبال ایران را کتابت کرده و باتوجه‌به جذابیت‌های بصری و قلم روان این نویسنده، انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک آثار مشابه دیگری هم از بزرگان فوتبال ایران منتشر شود.
گفتنی است، «تو خداداد عزیزی هستی» در ۲۵۲ صفحه و ۲۲ فصل توسط انتشارات «برید» چاپ و منتشر شده است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه