کاشت 2 هزار و 500 نهال در مشهد

در آستانه روز درختکاری انجام شد

کاشت 2 هزار و 500 نهال در مشهد

همزمان با روز درختکاری و هفته منابع طبیعی و به منظور افزایش سرانه فضای سبز، مراسم درختکاری یکشنبه ۱۴ اسفند ماه با کاشت 2هزار و 500نهال توسط شهرداری در بولوار امیریه مشهد انجام شد.


​​​​​​​به گزارش قدس خراسان، سرپرست شهرداری مشهد در این مراسم اظهار کرد: ما هر ساله جشن درختکاری را در روز و هفته درختکاری برگزار می‌کنیم. امسال نیز مراسم روز درختکاری را در منطقه ١٢ پیش‌بینی کردیم که با حضور و استقبال مردم همراه شد.
جواد اصغری با یادآوری اینکه در آموزه‌های دینی ما به کاشت درخت تأکید شده است، افزود: همچنین به دلیل وجود آلاینده‌ها در شهرها این امر ضرورت دارد. به فضای سبز و توسعه آن به عنوان کالای لوکس نگاه نمی‌کنیم بلکه امر ضروری‌است.
او ادامه داد: در مشهد پارک‌های تفریحی و تعاملی ساخته شده؛ اما ایجاد پهنه‌های فضای سبز و استفاده از گونه‌های گیاهی و توسعه آن در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد. به دلیل مسائل و مشکلات زیست محیطی از همه شهروندان تقاضا دارم ضمن اینکه به این امر خیر اهتمام می‌ورزند، در حفظ و نگهداری فضای سبز نیز کوشا باشند.
سرپرست شهرداری مشهد با اشاره به حضور کودکان و نوجوانان در این مراسم ادامه داد: آموزش‌هایی که در این زمینه به آنان ارائه می‌شود، اقدام خوب و شایسته‌ای است و امید داریم این فرهنگ‌سازی ادامه داشته باشد. شهرداری نیز بحث توسعه فضاهای سبز به صورت فضاهای تعاملی و پارک‌ها و چه در حوزه زیرساختی برای بهبود اکولوژی شهری و زیست محیطی را در دستور کار خود قرار داده است.
گفتنی است؛ طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور توسط ریاست جمهوری و وزیر جهاد به منابع طبیعی ابلاغ شده و قرار است از سال ۱۴۰۲ به مدت چهار سال انجام شود. سهم خراسان رضوی از این طرح ملی، تولید و کاشت ۳۶ میلیون اصله نهال است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه