راه‌اندازی ١٨ نانوایی جدید برای خدمت به زائران نوروز در حریم حرم

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد خبر داد

راه‌اندازی ١٨ نانوایی جدید برای خدمت به زائران نوروز در حریم حرم

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد درباره گلایه فرماندار از دستگاه‌های اجرایی در بحث ایجاد نانوایی‌های حریم حرم که روز گذشته در جریان مراسم افتتاح رسمی قرارگاه خدمات سفر مطرح شد، گفت: فرماندار مشهد درخصوص مبحث هماهنگی‌ بین دستگاه‌های اجرایی و زمانبر بودن این فرایند به‌ویژه برای کارهای اجرایی در حریم حرم و توجه به تأمین رفاه زائران گلایه کرده‌اند.


سید علی‌اکبر نصری سر آسیا با اشاره به فعال شدن نانوایی‌های تازه ایجادشده در حریم حرم طی هفته گذشته عنوان کرد: برای نانوایی‌ها مشکلی وجود ندارد و آب، برق، گاز فراهم شده است منتها تا رسیدن به این مرحله و تخصیص مکان و دریافت مجوزها زمان زیادی سپری شد که برای پذیرایی و خدمت‌رسانی به زائران در شهر امام رضا(ع) انتظار می‌رود در این ایام کار خادمی انجام شود.
وی افزود: از ١٨ نانوایی تعهد شده در حریم حرم، همه نانوایی‌ها فعال‌اند. تلاش کردیم به این نانوایی‌ها دستگاه نانینو اختصاص دهیم که براساس کارکرد این دستگاه تخصیص آرد داشته باشند. سهمیه‌ای که در کارگروه آرد و نان شهرستان و استان برای نانوایی های حریم حرم  مصوب شده است بر کد دیگری تعریف شد تا پخت و عرضه در این نانوایی‌ها انجام شود. 
نصری سر آسیا در تشریح این مشکل اظهار کرد: تعریف نانینو برای نانوایی‌ها براساس پروانه کسب است و اقدام‌های لازم برای صدور پروانه کسب این نانوایی‌ها انجام شده اما به تأیید نهایی نرسیده است که پس از صدور پروانه کسب، دستگاه نانینو مختص به این نانوایی‌ها واگذار می‌شود. 
وی درباره تأمین اقلام پروتئینی نیز تصریح کرد: با توجه به افزایش نرخ گوشت و مرغ، در حال توزیع مرغ منجمد هستیم و اکنون برگشت قیمت مرغ گرم به ۶٣هزارتومان اتفاق افتاده است و بازرسی و نظارت در این باره وجود دارد و برای ایام پایانی سال و نوروز ٢هزار تن مرغ منجمد و هزار تن گوشت قرمز منجمد پیش‌بینی شده است.

​​​​​​​خبرنگار: طاهره فجرداودلی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه