3 دانش‌آموز مشهدی بستری و بقیه مرخص شدند

به دنبال مسمومیت دانش‌آموزان مدارس مشهد اعلام شد

3 دانش‌آموز مشهدی بستری و بقیه مرخص شدند

صبح یکشنبه خبری شهر را تکان داد؛ قطار مسمومیت دانش‌آموزان به ایستگاه مشهد رسید! خبری که مثل بمب ترکید و ساعتی بعد خبر مسمومیت دانش‌آموزان چند مدرسه دیگر در مناطق مختلف مشهد فضای رسانه‌ای را ملتهب کرد و البته با تأیید مسئولان شک و شبهه‌ای در اصل ماجرا باقی نماند.


​​​​​​​پس از آن رسانه‌ها در رقابتی تنگاتنگ به دنبال منتشر کردن جدیدترین جزئیات آن واقعه به تماس‌های مکرر با مسئولان اقدام کردند و آن‌ها هم بین همه تکاپویی که برای پیدا کردن ابعاد جدید این ماجرا داشتند، با پاسخ‌گویی به خبرنگاران و تبیین زوایای ماجرا، اجازه ندادند آب برای ماهی‌گیری رسانه‌های معاند گل‌آلود شود.
یکی از دانش‌آموزان مدرسه صداقت که از شاهدان عینی ماجرا بود، به خبرنگاران گفت: ابتدا تصور کردیم از فاضلاب مدرسه است. سپس بوی بدی شبیه بوی سوسک‌کش آمد. تعدادی از دانش‌آموزان بی‌حال شدند و افتادند و آن‌ها را با آمبولانس روانه بیمارستان کردند.

5 مدرسه اعلام علائم داشته‌اند
فرماندار مشهد دقایقی پس از این حادثه در گفت‌وگو با خبرنگار قدس خراسان اظهار کرد: پنج مدرسه در مشهد اعلام کرده‌اند که دانش‌آموزان علائمی شبیه به مسمومیت دارند. تا کنون دو مدرسه در موسوی قوچانی، یکی در سیدرضی، یکی در شریعتی و یکی در رسالت ۲۰ اعلام علائم داشته‌اند. البته یک مدرسه دیگر هم عنوان شده که هنوز تأیید نشده است.
محسن داوری با بیان اینکه اورژانس به مدرسه‌ها مراجعه کرده است، تأکید کرد: دانش‌آموزانی که علائم تنگی نفس و حالت تهوع داشتند، بررسی شدند. تعدادی در همان محل مشکلشان رفع و تعدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی افزود: دلایل این اتفاق در حال بررسی است و جزئیات بیشتر در آینده اعلام می‌شود.

 77 دانش‌آموز مشهدی ترخیص شدند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اما در ساعت 16:30 عصر یکشنبه، با اشاره به انتقال۸۰دانش‌آموز مشهدی به مراکز درمانی گفت: فقط سه دانش‌آموز که  به لحاظ پایداری علائم نیاز به بررسی بیشتر داشتند، همچنان در بیمارستان بستری موقت هستند که حالشان خوب است و مشکلی ندارند.
محمدعلی کیانی در مورد مسمومیت برخی دانش‌آموزان مدارس دخترانه مشهد، اظهار کرد: علائمی که دانش‌آموزان داشتند بیشتر تهوع، سرگیجه، سردرد، استفراغ  و در برخی موارد سوزش چشم بوده که با توجه به ارزیابی‌ها حتی می‌تواند ناشی از مسائل مربوط به تسری اضطراب و نگرانی باشد. در بررسی‌ها به شرایط خاصی نرسیدیم که بگوییم این موضوع جدی و نگران کننده است.
وی تصریح کرد: خیلی از دانش‌آموزانی را که به مراکز درمانی آوردند، به دلیل رعایت و در نظر گرفتن خواست مدرسه‌ها بوده است. بررسی و درمان خیلی از دانش‌آموزان را می‌شد در محل مدرسه انجام داد. در حال حاضر مشکل خیلی مهم و جدی‌ای نداریم و حال آن سه دانش‌آموز هم خوب است. برنامه ما برای مدیریت این شرایط این است دانش‌آموزانی را که علائمشان همچنان وجود دارد، بیشتر بررسی کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اطلاق مسمومیت شاید زیاد درست نباشد؛ زیرا بحث مسمومیت ناشی از اثر یک مداخله است. در اینجا به جمع‌بندی اثر مداخله‌ای نرسیده‌ایم؛ اما در هر صورت باید بررسی شود. درخصوص موضوعی که اتفاق افتاده است، واقعیت این است که نمی‌دانیم؛ زیرا بررسی نیاز به زمان دارد و در حال حاضر فقط چند ساعت است که با این پدیده مواجه شده‌ایم. با توجه به سناریو تخریبی جنگ ترکیبی دشمن درخصوص مطالب مربوط به سناریوهایی که تاکنون اتفاق افتاده به نظر می‌آید این هم در ادامه سناریوسازی و جریان‌سازی مطالبی است که در برخی شهرستان‌ها اتفاق افتاده وگرنه به لحاظ  فنی به سرنخ خاصی نرسیده‌ایم.

خبرنگار: معصومه مؤمنیان

برچسب ها :
ارسال دیدگاه