۱۷ زندانی جرایم غیرعمد خراسان جنوبی در آستانه آزادی

۱۷ زندانی جرایم غیرعمد خراسان جنوبی در آستانه آزادی

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: زمینه آزادی ۱۷ زندانی جرایم غیرعمد با کمک خیران، ستاد دیه و جلب رضایت شاکی فراهم شده که تا پایان امسال از زندان‌های استان آزاد می‌شوند.


به گزارش ایرنا، غلامرضا حسین‌پور افزود: بدهی این زندانیان حدود ۳۲۲ میلیارد ریال بوده که مانده آن پس از رضایت شاکی و اعساری که داده شد، ۱۹میلیارد ریال است که این مبلغ از طریق ستاد دیه استان و ستاد دیه کشور تأمین شده و مبلغ دیگری از طریق تسهیلات پیگیری می‌شود تا بتوانیم تا پایان سال جاری زمینه آزادی این ۱۷نفر را فراهم کنیم تا به آغوش خانواده‌های خود برگردند.
حسین‌پور اظهار کرد: از این تعداد ۱۳ نفر زندانی مهریه بوده و چهار نفر جرایم مالی داشتند. همچنین یک نفر که برای نفقه اندک در زندان بود، با استفاده از اختیارات رئیس هیئت امنای ستاد دیه و رئیس کل دادگستری استان نسبت برای آزادی وی اقدام شد که روز گذشته به خانه خود بازگشت.
وی با بیان اینکه اکنون ۵۴ نفر زندانی بابت جرایم غیرعمد با بدهی حدود 7 میلیارد تومان در زندان‌های استان به سرمی‌برند، افزود: از این تعداد ۱۹ نفر بدهکار مالی، ۳۳ نفر مهریه، یک نفر نفقه و یک نفر زندانی دیه است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه