در امتداد حرم اهل‌بیت(ع)

تولیت آستان قدس رضوی از مناطق عملیاتی دفاع مقدس و یادمان‌های راهیان نور بازدید کرد

در امتداد حرم اهل‌بیت(ع)

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی که به منظور بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور و یادمان‌های راهیان نور به خوزستان سفر کرده است، در دومین روز از سفر خود در مناطق عملیات نهر خین و در جمع خادمان نوجوان یادمان شهدای شلمچه حضور یافت.


تولیت آستان قدس رضوی همچنین در مسجد جامع خرمشهر و در جمع مردم میهمان‌نواز این شهر حضور پیدا کرد. 
تولیت آستان قدس رضوی صبح چهارشنبه با استقبال استاندار و جمعی از مسئولان استان خوزستان وارد شهر اهواز شد. وی در نخستین روز سفر به خوزستان با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی‌فقیه در این استان و حضرات آیات سیدعلی شفیعی و موسوی جزایری و جمعی از روحانیون و فضلای حوزه علمیه اهواز دیدار و گفت‌وگو کرد. حضور تولیت آستان قدس رضوی در مرقد علی بن مهزیار از دیگر برنامه‌های سفر خوزستان در روز نخست بود. 

حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع خادمان نوجوان یادمان شهدای شلمچه
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در مناطق عملیات نهر خین حضور یافت. وی در جمع خادمان نوجوان یادمان شهدای شلمچه زندگی‌نامه شهدا را منابع الهام‌بخش برای تربیت نسلی باایمان، مقاوم، شجاع و عزتمند دانست.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تفاوت میان دفاع مقدس و سایر جنگ‌ها، ابراز کرد: دفاع مقدس تنها یک نبرد نظامی صرف و پیروزی یک سرزمین نبود، جنگ‎ها همواره و در تمام نقاط جهان بوده و هست اما مناطق جنگی جنوب کشور یک خصوصیت ویژه‌ای دارد و آن ماهیت دینی، معرفتی و معنوی آن است.
وی دفاع مقدس را گنجینه‌ای از فکر، روحیه و عمل انقلابی در دفاع از اسلام و کشور دانست و تصریح کرد: آنچه دفاع و مناطق عملیاتی ما را مقدس کرده است؛ دفاع از دین و نظام اسلامی، رفتارهای ایثارگرانه، جهاد، شهادت، مقاومت، توکل و اخلاص رزمندگان اسلام بود.
تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: شلمچه تبدیل به حرم شده است، چون کسانی که در این مکان مقدس شهید شدند بندگان صالح خداوند بودند و رمز ماندگاری و تأثیرگذاری شلمچه‌ها در فرهنگ عمومی و نسل جوان همین امر است.
وی با بیان اینکه انسان‌های بسیاری با بازدید از این مناطق دچار تحول روحی شده‌اند، گفت: حضور نسل جوان در این مناطق موجب آشناسازی آنان با دستاوردهای جنگ تحمیلی، ترویج فرهنگ پایداری و درک فضای معنوی این مناطق از نزدیک می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی افزود: کسانی که در عملیات‌ها با رمز یا فاطمه(س) و یا اباعبدالله(ع) به خط مقدم می‌زدند، نزد خداوند ارج و قرب دارند و اگر نسل جوان با الگوی تربیتی و سیره رفتاری این انسان‌های پاک آشنا شود، می‌تواند در عرصه‌های مختلف از شهدا الگوپذیری کند.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مناطق عملیاتی جنوب کشور مقدس به وجود شهداست، افزود: مناطق عملیاتی جنوب کشور و زندگی‌نامه شهدا منابع الهام‌بخش و حرکت‌آفرین برای تربیت نسلی باایمان، بصیر، مقاوم، شجاع و عزتمند است.

حضور تولیت آستان قدس رضوی در مسجد جامع خرمشهر
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی با حضور در مسجد جامع خرمشهر و در جمع مردم میهمان‌نواز این شهر تأکید کرد: خرمشهر برای همیشه تاریخ نماد ایثار و مقاومت مردم ایران اسلامی خواهد ماند.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما به عنوان خادمان امام رضا(ع) این وعده را به مردم استان خوزستان می‌دهیم که مشوق سرمایه‌گذاری در این استان به منظور رشد و ایجاد اشتغال باشیم.
وی در ادامه یاد و خاطره شهدای آزادسازی خرمشهر را گرامی داشت و افزود: خوزستان در هشت سال دفاع مقدس سپر کشور و ملت بود و به فرموده امام راحل دِین خود را به انقلاب ادا کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی ادامه داد: آزادسازی خرمشهر یکی از نمادهای نصرت الهی است بنابراین باید همیشه یاد و خاطره خرمشهرآفرینان را گرامی بداریم.
وی با اشاره به تأکیدات اسلام در خصوص کمک به نیازمندان و محرومان و توجه علمای بزرگ اسلام به رفع این مشکلات، ابراز کرد: از منظر اسلام نمی‌توان متوجه عرصه‌های معرفتی و عبادی بود اما از مسائل خدماتی و از درد و نیازهای جامعه غافل بود.
وی به توجهات رهبر معظم انقلاب به خدمات اجتماعی پیش و پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی چه در بلایای طبیعی که جمعیتی از مردم را درگیر می‌کند و چه موضوعات موردی، هیچ گاه نسبت به زندگی و معیشت مردم بی‌تفاوت نبوده‌اند. ایشان مشکلات مردم را مسئله خودشان می‌دانند، حتی در مواردی برخی از مشکلات موردی افراد را که ایشان مطلع می‌شوند، شخصاً پیگیری می‌کنند.
وی در ادامه به سال‎ها خدمت خود در دفتر رهبر معظم انقلاب اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب علاوه بر توجه به مسائل کلان کشور نسبت به گرفتاری‌ها و مشکلات تک‌تک مردم دغدغه‌مند و پیگیر هستند و این سیره علمای بزرگ اسلام بوده است.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک حرکت اجتماعی، انقلابی و دینی بی‌نظیر توسط امام خمینی(ره) به عنوان یک عالم دینی شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: ملت ایران با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی با نصرت الهی و رهبری حکیمانه امام راحل و هدایت‌های عالمانه رهبر معظم انقلاب، با وجود همه توطئه‌های دشمنان همچنان با قدرت و عزت بر اصول و ارزش‌های انقلابی و اسلامی خویش ایستاده‌ و همچنان با عزت به طی راه نورانی خود ادامه می‌‌دهد.

مهارت؛ اصلی‌ترین رکن‌ برای اشتغال جوانان
وی در ادامه به ایجاد فرصت‌های شغلی در خرمشهر اشاره کرد و افزود: مهارت از اصلی‌ترین رکن‌ها برای اشتغال جوانان است که متأسفانه مورد غفلت واقع شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی به ضرورت ورود سرمایه‌گذاران به استان خوزستان تأکید و خاطرنشان کرد: ما به عنوان خادمان امام رضا(ع) این وعده را به مردم استان خوزستان می‌دهیم که مشوق سرمایه‌گذاری در این استان به منظور رشد و ایجاد اشتغال باشیم.
وی افزود: خوزستان در هشت سال دفاع مقدس سپر کشور و ملت بود و به فرموده امام راحل دِین خود را به انقلاب ادا کرد. این استان علاوه بر اینکه در دوران دفاع مقدس خوش درخشید، بسیار پرظرفیت است اما متأسفانه آن گونه که باید و شاید به آن توجه نشده است.
لازم به یادآوری است: حضور در جمع خادمیاران رضوی خرمشهر، همچنین حضور در جلسه «هم‌اندیشی فرصت‌های شغلی خرمشهر آزاد» از دیگر برنامه‌های تولیت آستان قدس رضوی در سفر به استان خوزستان بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه