توجه به اقتصاد انرژی در سرزمین «آفتاب و دریا»

رئیس‌جمهور در سفر به استان بوشهر ۱۵ پروژه بزرگ در حوزه آب و برق و ساخت ۶۹۲۱ واحد نهضت ملی مسکن را افتتاح کرد

توجه به اقتصاد انرژی در سرزمین «آفتاب و دریا»

رئیس‌جمهور پنجشنبه یازدهم اسفند در دور دوم سفرهای استانی خود به استان بوشهر «سرزمین نخل، آفتاب و دریا» و به تعبیری دیگر «پایتخت انرژی ایران» سفر کرد.


​​​​​​​تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اصلی‌ترین هدف رئیس‌جمهور از سفر مستمر به اقصا نقاط کشور است. دکتر رئیسی از یک سو نظارت ستادی بر وزارتخانه‌ها و نهادها و از سوی دیگر هدف‌گذاری برای حل مشکلات استان‌ها ضمن اتمام پروژه‌های راکدمانده را رسالت اصلی سفرهای استانی خویش می‌داند. به گفته رئیس‌جمهور در دور نخست سفر به استان بوشهر به دلیل شرایط کرونایی نتوانستیم خدمت مردم باشیم و به مناطق مختلف سفر کنیم، اما این سفر را طولانی‌تر کردیم تا بیشتر در خدمت مردم باشیم. با این اوصاف پیام سفر رئیس‌جمهور به بوشهر این است که دولت مردمی با جدیت محرومیت‌زدایی و کارآمدسازی پروژه‌ها را در دستور کار دارد.

رئیس‌جمهور در این سفر ضمن گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: استان بوشهر ظرفیت‌های بسیاری دارد که یکی از آن ظرفیت‌ها نیروی انسانی کارآمد است. در ادامه این سفر دکتر رئیسی در آیین بهره‌برداری از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی گفت: بهره‌برداری از این طرح جلوه عزم و اراده بلند و تحقق شعار «ما می‌توانیم» است و باید اقتصاد انرژی به عنوان یکی از مزیت‌های بزرگ اقتصادی کشور مورد توجه قرار گیرد. رئیس‌جمهور با اشاره به محصولات تولیدی این پالایشگاه ازجمله سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز، تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود کشور ظرفیت‌های زیادی برای پیشرفت دارد یکی از جلوه‌های آن مجموعه‌هایی مثل همین پارس جنوبی است که یکی از فازهای پالایشگاه آن به بهره‌برداری رسیده و تبدیل به جلوه خودکفایی و استقلال کشور شده است. در ادامه دکتر رئیسی از پروژه «ایران ال‌ان‌جی» در پارس جنوبی بازدید کرد. با بهره‌برداری کامل از فاز ۱۴ پارس جنوبی روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین، ۷۷هزار بشکه میعانات گازی، ۲ هزار و ۹۰۰ تن گاز مایع (پروپان و بوتان)، ۲ هزار و ۷۵۰ تن اتان و ۴۰۰ تن گوگرد به محصولات تولیدی پارس جنوبی افزوده می‌شود.

ناکامی دشمن در متوقف کردن حرکت ملت 
رئیس‌جمهور با حضور در جمع مردم بوشهر گفت: دشمن در متوقف کردن حرکت توفنده ملت ایران ناکام مانده و خواهد ماند. وی افزود: در برابر تلاش دشمن برای متوقف کردن رشد اقتصادی امروز شاهد افتتاح یک پروژه ۲میلیارد دلاری تمام ایرانی بودیم. وی تصریح کرد: مردم دست دشمن را خوانده و همانند اغتشاشات خیابانی، اغتشاشات اقتصادی دشمن را نیز ناکام می‌گذارند. دکتر رئیسی همچنین در نشست «طلایه‌داران پیشرفت» استان بوشهر با بیان اینکه بنای دولت مردمی میدان‌ دادن به بخش خصوصی با هدف رونق اقتصادی است، افزود: پیچیدگی‌های اداری و سازمانی از جمله نقاط تمرکز دشمن برای ایجاد یأس در تولیدکنندگان و کارآفرینان است.  

افتتاح آب شیرین‌کن بوشهر در امتداد تنش آبی 
در ادامه این سفر همچنین با حضور رئیس‌جمهور از آب شیرین‌کن گروه مپنا در شهرستان بوشهر با ظرفیت ۳هزارو۵۰۰ مترمکعب، آب شیرین‌کن وحدتیه و دالکی شهرستان دشتستان با ظرفیت ۶هزارو۵۰۰ مترمکعب و فاز اول طرح آب‌رسانی به شهرستان جم با خط انتقالی به طول ۴۲ کیلومتر  بهره‌برداری شد. در این مراسم رئیس‌جمهور گفت: پایان جیره‌بندی آب در استان بوشهر از نتایج توجه دولت به رفع مشکلات ناشی از تنش آبی در کشور است. 

بهره‌برداری از ۲هزارو۲۲۱ واحد مسکونی 
در این سفر استانی با حضور رئیس‌جمهور ۲هزارو۲۲۱ واحد مسکونی بهره‌برداری و عملیات اجرایی ساخت ۴هزارو۷۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در بوشهر آغاز شد. همچنین با حضور رئیس‌جمهور عملیات اجرایی فاز یک توسعه بندر گناوه آغاز شد و طرح‌های دیگری ازجمله تأسیسات دریایی پایانه بین‌المللی مسافری والفجر، ۱۱ کیلومتر از باند دوم جاده اهرم -برازجان و قطعه سوم  کنارگذر چهار خط گنگانگ-دوراهک به طول 5/13کیلومتر افتتاح و به بهره‌برداری رسید. 

دولت مکلف به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام 
رئیس‌جمهور در سفر به بوشهر و حضور در جمع پرشور مردم برازجان با بیان اینکه رویکرد دولت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در بخش‌های مختلف کشور به‌ویژه در استان بوشهر است، خاطرنشان کرد: برخی از پروژه‌هایی که در این سفر مورد بهره‌برداری قرار گرفتند، بیش از ۱۴سال متوقف و راکد مانده بودند، اما دولت خود را مکلف به اتمام این پروژه‌ها می‌دانست و با همت مسئولان بسیاری از آن‌ها تکمیل و به بهره‌برداری رسید. رئیس‌جمهور در ادامه تکمیل بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان و همچنین سد دالکی برای تأمین آب مردم این منطقه را ازجمله خواسته‌های اصلی آن‌ها عنوان و ابراز امیدواری کرد که با اهتمام و همت مسئولان این پروژه‌ها هرچه سریع‌تر تکمیل و مردم از ثمرات آن بهره‌مند شوند.

تشویق و عزل مدیران در بوشهر
در ادامه خبرهای سفر رئیس دولت به استان بوشهر، سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، در حساب کاربری خود در توییتر با بازنشر بخشی از سخنان معاون اجرایی رئیس‌جمهوری مبنی بر اینکه «با دستور رئیس‌جمهور در دور دوم سفر، مدیران استان بوشهر ارزیابی شدند،
پنج مدیر استان مورد تشویق قرار می‌گیرند و پنج مدیر هم برکنار می‌شوند»، نوشت: «در آستانه سفر رئیس‌جمهور به استان بوشهر بر اساس ارزیابی‌های به‌عمل آمده، چند مدیر دیگر هم علاوه بر این افراد برکنار شده‌اند». براساس خبرهای منتشر شده، علاوه بر این تعداد، مدیران دیگری نیز از کار تعلیق شده‌اند.

خبرنگار: محمدی اصل

برچسب ها :
ارسال دیدگاه