اتحاد سرخابی‌علیه مافیای مجازی

فعالیت سودجویانه کانال‌های هواداری استقلال و پرسپولیس

اتحاد سرخابی‌علیه مافیای مجازی

گسترش فضای مجازی در کنار مزیت‌های فراوانی که برای حوزه ورزش به ارمغان آورده، سرمنشأ حاشیه‌های عجیب و غریبی نیز شده است تا حدی که برخی افراد سودجو و فرصت طلب که در حوزه دلالی و شرط‌ بندی فعالیت داشتند، با راه اندازی کانال‌های خبری - ورزشی به دنبال ایجاد فضایی مناسب برای فعالیت غیرسالم خود بودند.


همزمان با این تحرکات، گردانندگان این کانال‌ها تبلیغات گسترده سایت‌های شرط بندی را نیز انجام می‌دانند تا هزینه‌های جانبی خود را با این فرمول تأمین کنند. 
مدیران باشگاه‌ها در روزهای نخست نسبت به فعالیت مشکوک این صفحه‌ها و کانال‌ها کاملاً بی‌تفاوت بودند، به همین دلیل آن‌ها مرزهای وقاحت را جا به جا کردند و با نفوذ مرموزانه موفق شدند به اطلاعات محرمانه باشگاه‌ها در حوزه مالی و فنی نفوذ پیدا کنند، به‌گونه‌ای که برخی از این کانال‌های تلگرامی شب قبل از بازی ترکیب دو تیم استقلال و پرسپولیس را به عنوان مطلب اختصاصی منتشر می‌کردند و در روز مسابقه کاشف به عمل می‌آمد آن‌ها با دسترسی به اطلاعات محرمانه به شیوه‌های مختلف و بعضاً با پرداخت پول اقدام به این کار می‌کردند تا به نوعی نشان دهند قدرت عمل زیادی دارند.
اما این تمام ماجرا نبود، گردانندگان کانال‌های فرصت طلب در زمان نقل و انتقالات نقش پررنگی در حوزه دلالی ایفا می‌کردند، به شکلی که به یک‌باره با انتشار چند خبر هماهنگ نرخ یک فوتبالیست کاملاً معمولی را در چشم برهم زدنی به یک رقم اعجاب برانگیز تبدیل می‌کردند.
البته برخی مدیران نیز با مقاومت در برابر این رفتار کاملاً هدفدار مورد هجمه سنگین این جریان قرار می‌گرفتند، به شکلی که در کمال گستاخی ادمین‌های این کانال‌ها و صفحه‌ها با انتشار مطالب تهدید‌آمیز مدعی می‌شدند مدیر مربوط را به سمت برکناری خواهند برد.
البته در برخی موارد برخی مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال وعده برخورد با این جریان را دادند، اما هیچ‌گاه این وعده ها به سرانجام نرسید تا اینکه حالا خبر می رسد باشگاه استقلال با رمزگشایی از برخی اتفاقات اخیر متوجه شده گردانندگان این صفحات با دریافت رقم‌های هنگفت و دانه درشت درصدد آن هستند فشار بر مدیریت فعلی را افزایش دهند تا پروسه برکناری علی فتح‌الله‌زاده را رقم زنند.
همین مسئله سبب پیگیری حقوقی موضوع از سوی فرشید سمیعی شد و او توانست با رمزگشایی از برخی روابط، دو نفر از ادمین‌های کلیدی این کانال‌ها را شناسایی کند و حکم جلب آن‌ها گرفته شود.
همزمان باشگاه پرسپولیس نیز مترصد شناسایی دیگر ادمین‌های کانال‌های فرصت‌طلب است تا همانند مدیران استقلال دستور جلب آن‌ها را از مرجع قضایی دریافت کند.
از تحقیقات صورت گرفته مشخص شده ادمین‌های این کانال‌ها و صفحه‌ها با راه اندازی برخی صفحات به اصطلاح هواداری به صورت همزمان هواداران را علیه طرف مقابل تحریک می‌کردند تا از بلبشوی به وجود آمده استفاده کنند و مابقی برنامه‌های منفعت‌طلبانه خود را دنبال کنند.

خبرنگار: سیــنا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه