افزایش هزینه‌های تولید  دلیل گرانی گوشت قرمز در خراسان رضوی است

افزایش هزینه‌های تولید  دلیل گرانی گوشت قرمز در خراسان رضوی است


رئیس اتحادیه دامداران دام سبک خراسان رضوی گفت: دلیل اصلی گرانی گوشت در استان افزایش شدید هزینه‌های تولید است.
مجید مهدوی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص قیمت گوشت قرمز در خراسان رضوی اظهار کرد: اکنون فصل زایش دام‌ها بوده و دام در بازار وجود نداشته و عرضه دام زنده به شدت کاهش پیدا کرده است. همچنین کاهش تعداد دام مولد در استان نیز موجب افزایش قیمت گوشت قرمز شده است.
وی افزود: قیمت هر کیلو دام زنده در خراسان رضوی بین ۱۶۰ تا ۱۷۵ هزار تومان است. در برخی از شهرستان‌های جنوبی استان، هر کیلو دام زنده ۱۵۵ هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.
رئیس اتحادیه دامداران دام سبک خراسان رضوی با اشاره به اینکه دلیل عمده گرانی گوشت در استان به دلیل افزایش شدید هزینه‌های تولید است، بیان کرد: دلیل قیمت بالای گوشت قرمز در استان فاصله زیاد این استان از بنادر کشور است. این مسئله سبب شده هزینه تمام شده نهاده برای ما بیش از سایر استان‌ها تمام شود. از طرفی استان ما با خشکسالی شدید مواجه بوده و دام به خوراک متراکم وابسته شده بنابراین هزینه‌های تولید بیش از سایر استان‌ها افزایش پیدا کرده است. با این وجود استان ما اختلاف قابل توجهی با سایر استان‌ها در قیمت ندارد.
مهدوی تصریح کرد: در حال حاضر کشتار دام مولد در استان کاهش یافته و انجام نمی‌شود؛ زیرا دامدار، دام مولد را برای زایش و تولید مثل نگه داشته است. در صورتی که از دامدار حمایت نشود، شرایط برای وی سخت‌تر از امروز خواهد  بود. اگر دولت به سمت تحویل نهاده‌های مورد نیاز در قالب خرید حمایتی حرکت کند، این مسئله بی‌شک سبب تعدیل قیمت‌ها و حفظ دامداری‌های موجود می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه