ساخت دستگاه مراقبت از راه دور نوزاد در مشهد

ساخت دستگاه مراقبت از راه دور نوزاد در مشهد

رئیس مرکز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: دستگاه مراقبت از راه دور نوزاد به منظور بررسی شرایط نوزادان بیماری که می‌توان در منزل از آن‌ها نگهداری کرد طراحی شده است تا علایم حیاتی توسط پزشک تحت بررسی قرار گیرد.


به گزارش فارس، دکتر احمدشاه فرهت با اشاره به اینکه دستگاه مراقبت از راه دور نوزاد با همکاری مشترک مرکز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در قالب کار تحقیقاتی ساخته شده، افزود: نتایج این کار تحقیقاتی در قالب مقالات در دسترس سایر پژوهشگران قرار گرفته است.
وی ادامه داد: دستگاه مراقبت از نوزاد در مراحل پیشرفته‌سازی و تجاری‌سازی قرار دارد تا بتوان از آن برای پیگیری شرایط بیماران نوزاد بهره برد.
فرهت با بیان اینکه نرم‌افزار این دستگاه، روی تلفن همراه نصب می‌شود و پزشک از راه دور توسط مچ‌بندی که برای کودک تعبیه شده ضربان قلب و اکسیژن نوزاد را مورد بررسی قرار می‌دهد، گفت: از این دستگاه می‌توان برای مراقبت از بالغان نیز بهره برد به نحوی که بدون نیاز به مراجعه بیمار، شرایط وی بررسی شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه برای بهبود حال بیماران پروانه‌ای نیز به دلیل وجود تحریم، اقدام‌های اولیه برای تولید پانسمان براساس سلول‌های بنیادی فرد صورت گرفته است که امیدواریم به نتایج مطلوبی در این حوزه برسیم، گفت: انجام رجیستری بیماری‌ها به خصوص در نوزادان نیز با همکاری دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) و دانشکده مهندسی تربت حیدریه از دیگر اقدام‌های مرکز تحقیقات است.
رئیس مرکز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: ثبت بیماری‌های جراحی گوارش کودکان و زردی نوزادان و ایجاد سامانه تشخیص و راهنمایی مسمومیت در کودکان از جمله اقدام‌های جدید مرکز تحقیقات است که امید می‌رود به نتایج مطلوبی برسد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه