توزیع ۱۳۰ هزار اصله نهال برای توسعه فضای سبز در خراسان شمالی

توزیع ۱۳۰ هزار اصله نهال برای توسعه فضای سبز در خراسان شمالی

رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگل‌داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از توزیع ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار اصله نهال در این استان خبر داد.


مهدی قدیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تاکنون ۱۰ تا ۱۵ هزار اصله نهال در این استان به صورت رایگان توزیع شده و بقیه نیز به تدریج تا پایان ماه جاری توزیع خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه پروژه‌های جنگل‌کاری در این استان به دو صورت دولتی و مشارکتی انجام می‌شود، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بر این است در سطح ۳۵ هکتار از جنگل‌های هیرکانی، نهال‌کاری انجام شود.
قدیمی به پروژه‌های مشارکتی نیز اشاره کرد و افزود: این پروژه نیز با مشارکت مردم و شرکت‌های تعاونی صورت می‌گیرد و یکی از پروژه‌هایی که در این راستا انجام می‌شود، زراعت چوب است.
وی ادامه داد: پیش‌بینی شده۵۰ تا ۶۰ هکتار زمین امسال برای اجرای این پروژه اختصاص یابد و از سوی دیگر در صورت تأمین نهال، حدود ۵۰ هزار اصله نهال برای تولید چوب در اختیار بخش خصوصی قرار داده شود.
وی در زمینه مراقبت از نهال‌های غرس شده نیز گفت: تا سه سال این اداره کل موضوع آبیاری نهال‌های کاشته شده را بر عهده دارد؛ اما نهال‌های کشت شده توسط بخش خصوصی به وسیله خود آن‌ها نیز مراقبت و نگهداری خواهد شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه