پاسخ‌گویی به مردم و زائران را وظیفه می‌دانیم

دکتر مالک رحمتی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

پاسخ‌گویی به مردم و زائران را وظیفه می‌دانیم

دکتر مالک رحمتی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، ارتباط مستقیم با مردم و پاسخ‌گویی به آن‌ها را مطالبه و تأکید تولیت محترم آستان قدس و تکلیف مدیران این آستان اعلام و اظهار کرد: رمز موفقیت آستان قدس رضوی، ارتباط مستمر با مردم است و باید همواره آماده شنیدن پیشنهادها و مطالبات و پیگیر درخواست‌های زائران و مجاوران باشیم.


به گزارش آستان‌نیوز، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ظهر شنبه ششم اسفند، برای چندمین بار طی ماه‌های اخیر، شخصاً در مرکز ارتباطات مردمی آستان قدس رضوی حضور یافت و از طریق سامانه 138 پاسخگوی تماس‌های مردمی شد.

تأکید تولیت محترم آستان قدس بر ارتباط مستمر با مردم و شنیدن نظرات مردمی 
رحمتی در حاشیه این حضور در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: تولیت معزز آستان قدس رضوی برپایی دیدارهای مردمی و چهره به چهره را در گره‌گشایی از کار مردم بسیار مثمرثمر می‌دانند، ایشان به شخصه پیگیر برپایی مرتب و مستمر این جلسات در دفتر کاری خودشان هستند و مدیران ارشد این آستان مقدس را هم همواره بر تقویت ارتباط‌شان با مردم ملزم می‌دارند.
 
سامانه 138؛ پل ارتباطی مدیران با زائران و مجاوران برای افزایش سطح خدمتگزاری
وی در ادامه به اهمیت بهره‌وری مناسب از سامانه پاسخ‌گویی 138 اشاره و تصریح کرد: این سامانه بستری مناسب برای انتقال پیشنهادها، مطالبات و انتقادهای مردمی از سراسر کشور به آستان قدس رضوی و ظرفیتی بی‌بدیل برای تسهیل‌گری فرایند پیگیری مطالبات و امورات اداری مجاوران است.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: سامانه 138 پل ارتباطی میان زائران و مجاوران با آستان قدس رضوی است که مردم ولایتمدار مشهد و سراسر کشور می‌توانند از طریق این سامانه با مدیران ارشد این آستان گفت‌وگو کرده و انتقادها، پیشنهادها و مطالبات خود را مطرح کنند تا طی فرایندی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

 ارتباط مستمر با مردم، رمز موفقیت آستان قدس رضوی
رحمتی با تأکید بر اینکه یکی از وظایف مدیران آستان قدس رضوی پاسخ‌گویی به مردم است، تصریح کرد: مدیران این آستان مقدس خود را مکلف به اطلاع‌رسانی نسبت به اقدام‌ها و فعالیت‌های حرم مطهر رضوی و فعالیت‌های آستان قدس می‌دانند و در صورت نیاز نیز از طریق سامانه 138 و بدون واسطه، پاسخگوی پرسش‌ها و شبهات مردم خواهند بود که در حقیقت خود این عمل، مصداقی بارز از جهاد تبیین در حوزه اقدام‌ها، خدمات و مسئولیت‌های ما در این آستان است. وی آستان قدس رضوی را مردمی‌ترین نهاد فرهنگی و دینی در کشور برشمرد و افزود: تشرف سالانه 30 میلیون دلداده اهل بیت(ع) به حرم مطهر رضوی گواه این ادعاست و از همین رو نظرات و پیشنهادهای این حجم از عاشقان امام رضا(ع) گنجینه‌ای گرانبها برای افزایش کمی و کیفی خدمت‌رسانی است.
وی افزود: معتقدیم موفقیت ما در گرو ارتباط‌‌ گیری مؤثر با مردم و بهره‌گیری از نظرات مردم در حوزه‌های اجرایی و فعالیت‌های این آستان نورانی است.
رحمتی تصریح کرد: بنابراین شنیدن حرف مردم شرط اول و آخر کار ماست، از همین رو برای هر چه بیشتر و بهتر شنیدن دغدغه‌های مردم تمام سعی خودمان را خواهیم داشت تا با انجام این تکلیف، ان‌شاءالله رضایت خداوند تبارک تعالی و امام رضا(ع) حاصل شود.
 آستان قدس رضوی؛ از مردم، با مردم، برای مردم
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه گفت: همه ما باور داریم داشته‌هایمان در آستان قدس رضوی در کنار عنایت حضرت رضا(ع)، از محل نذورات و موقوفات اهدایی مردم ارادتمند به ساحت مقدس حضرت است، بر همین اساس شعار، «آستان قدس رضوی؛ از مردم، با مردم، برای مردم» را سرلوحه اقدام‌هایمان قرار داده‌ایم، تمامی فعالیت‌هایمان نیز برای خدمت‌رسانی به آحاد مردم عزیز است و خدمات روزانه در این بارگاه ملکوتی نیز همواره با محوریت فعالیت‌های خالصانه، خادم و خادمیاری پیش می‌رود.
 
دعوت‌نامه نخستین زیارت برای خانواده‌ای روستایی از کرمانشاه
در جریان پاسخ‌گویی مستقیم قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به مخاطبان سامانه 138، تماس تلفنی یک خانواده کشاورز از یکی از روستاهای کرمانشاه پاسخ داده شد که این خانواده با داشتن چهار فرزند از جمله دو فرزند دوقلو، زیر پوشش هیچ نهاد حمایتی قرار نداشتند و تاکنون هم به زیارت حرم مطهر حضرت رضا(ع) مشرف نشده بودند. در خلال این گفت‌وگو، با مساعدت آستان قدس رضوی این خانواده با میزبانی آستان قدس رضوی به زیارت امام رضا(ع) دعوت شدند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه