افتتاح بوم پارک مشهد تا پایان سال

طهوریان عسکری خبر داد

افتتاح بوم پارک مشهد تا پایان سال

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی منطقه توس، پروژه بوم‌پارک مشهد را یکی از مهم‌ترین اقدام‌های صورت گرفته در راستای احیای رودخانه تاریخی کشف‌رود عنوان کرد و از افتتاح این پروژه تا شب عید خبر داد.


مجید طهوریان عسکری در گفت‌وگو با قدس اظهار کرد: با توجه به اینکه منطقه توس به تازگی وارد منطقه شهری شده است بیشتر اعتبارات این منطقه را به آسفالت کردن معابر در تمامی محلات اختصاص دادند.
رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی منطقه توس افزود: حدود 30 میلیارد تومان از مجموع 39 میلیارد تومان اعتبار را به آسفالت کردن این منطقه اختصاص دادیم که حدود 70درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و سعی خواهیم کرد تا پایان سال مالی مجموعه شهرداری، این پروژه که آسفالت 52  معبر است را به اتمام برسانیم.
وی در ادامه به تعدادی از پروژه‌های توسعه منطقه توس اشاره کرد و گفت: در محدوده بولوار شاهنامه، ۵ میلیارد تومان برای بهسازی و نوسازی چهار مسجد در نظر گرفته شده که کارهای بهسازی و نوسازی سه مسجد رو به اتمام است.
طهوریان عسکری با بیان اینکه تملک‌های مربوط به پروژه بخش پردیس فردوسی در سال جاری به اتمام می‌رسد، گفت: در سال آینده اعتبار برای ساخت پروژه پردیس فردوسی خواهیم گذاشت.
وی از افتتاح پارک کودکان در خیابان ملاصدرا در منطقه توس تا پایان سال خبر داد.
عضو شورای شهر مشهد در پاسخ به اینکه چرا تملک باغ مفاخر انجام نشد، بیان کرد: علت عدم تملک باغ مفاخر این بود که مالکان آن با قیمت گزافی نرخ‌گذاری کرده بودند و سه برابر قیمت کارشناسان رسمی دادگستری رقم اعلام کردند که شهرداری مشهد نتوانست با مالکان آن زمین‌ها به توافق برسد و سال آینده بحث توافق‌ها انجام خواهد شد.
طهوریان عسکری افزود: مجموعه شهدای شهرداری به مرحله عقد قرارداد رسیده و در حال تجهیز کارگاه است.
وی با بیان اینکه پروژه بوم‌پارک یکی از مهم‌ترین اقدام‌های صورت گرفته در راستای احیای رودخانه تاریخی کشف‌رود است، از افتتاح این پروژه تا شب عید خبر داد. 
رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی منطقه توس بیان کرد: در خصوص پل کشف‌رود مطالعات آن تا تابستان سال آینده زمان خواهد برد و سال آینده باید اقدام کنیم. زیرگذر سرای فردوسی هم در مرحله اتمام مطالعات است این پروژه از آن پروژه‌هایی است که مرحله مطالعات آن زمان برده است و به سال آینده موکول خواهد شد.
وی افزود: مطالعات فاز یک و دو پیاده‌راه شاهنامه نیز به اتمام رسیده و مطالعات فاز سه و چهار آن مانده که مشاور این پروژه قول داده است سال آینده تحویل دهد تا ما درخصوص این پروژه اعتبار بگذاریم.
وی با اشاره به اینکه در محدوده فردوسی شهرداری مشهد هیچ زمینی ندارد و باید زمین‌ها را تملک کند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مطالعات بیشتر پروژه‌ها رو به اتمام است، امیدواریم این پروژه‌ها سال آینده افتتاح شوند.
طهوریان عسکری با بیان اینکه طرح تفصیلی به دو بخش جنوبی و شمالی کشف‌رود تقسیم شده است، گفت: در بخش جنوبی مشاور به سطح چهارم مطالعات رسیده است و با تمام رفت و برگشت‌ها تا پایان تابستان سال آینده طرح تفصیلی بخش جنوبی کشف‌رود به اتمام می‌رسد اما بخش شمالی آن در محدوده باره توس و منطقه تاریخی یک سال آینده زمان می‌برد.
 طهوریان عسکری اظهار کرد: با توجه به اینکه در منطقه توس درخواست مردمی در خصوص پلاک‌گذاری نداشتیم، در این منطقه هیچ گونه پلاک‌گذاری صورت نگرفته است.
وی در خصوص نصب پل هوایی در شاهنامه10 که محل خطرناکی برای تردد دانش‌آموزان سه مدرسه است، گفت: برای پل شاهنامه10 مکاتبات آن با سازمان حمل‌ونقل ترافیکی شهرداری مشهد انجام شده و در دستور کار قرار دارد، اما برای نصب پل در این منطقه باید سازمان میراث فرهنگی هم تأیید کند تا خللی در محور ثبت جهانی توس ایجاد نکند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه