تأمین سوخت جایگزین صنایع لنگ می‌زند

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی خبر داد

تأمین سوخت جایگزین صنایع لنگ می‌زند

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی از هزار درخواست برای سوخت جایگزین در سرمای امسال خبر داد و گفت: به ۵٠درصد متقاضیان سوخت جایگزین در سرمای امسال، سوخت مایع تحویل شد.


علی‌اصغر اصغری درباره وظیفه‌ این شرکت در روند تخصیص سوخت جایگزین به صنایع، گلخانه‌ها و بیمارستان‌ها درمواقع مورد نیاز ازجمله فصل سرما اظهار کرد: شرکت پخش فراورده‌های نفتی براساس وظایف ذاتی و سازمانی خود اقدام به اطلاع‌رسانی پیش از موعد در فصول گرم به ارگان‌های دولتی، کارخانه‌ها و صنایع حساس، بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی مبنی بر ضرورت ذخیره‌سازی سوخت مایع، نصب تجهیزات دوگانه‌سوز (گازطبیعی - سوخت مایع) و مخازن ذخیره‌سازی مورد نیاز می‌کند. 
وی ادامه داد: در سال جاری با توجه به پیش‌بینی ورود چندین توده هوای سرد، این اقدام در نیمه نخست سال انجام شد، بخشی از اماکن و مراکز یاد شده اقدام به نصب تجهیزات مورد نظر کردند و پس از آن، فرایند درخواست سوخت را در سامانه الکترونیکی «سدف» انجام دادند و سوخت مایع مورد نظر را دریافت کردند. 
اصغری با تشریح مشکلات تأمین سوخت جایگزین برای صنایع و مراکز حساس در سرمای اخیر عنوان کرد: در سرمای اخیر به دلیل عدم ذخیره‌سازی به موقع، تعداد زیادی از مصرف‌کنندگان زیر پوشش این شرکت، درخواست حمل سوخت مایع در یک بازه زمانی کوتاه را ثبت کردند.
مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی ادامه داد: بالطبع به دلیل تعدد درخواست‌ها و محدودیت ناوگان حمل و فوریت در رسیدن سوخت جایگزین، بارگیری تمامی درخواست‌ها امکان‌پذیر نبود. 
وی ضمن اشاره به تعداد درخواست‌های تأمین سوخت گفت: در نیمه دوم سال جاری حدود هزار درخواست برای تأمین سوخت مایع جایگزین گاز طبیعی به کارتابل شرکت ملی پخش رسید که تمامی این درخواست‌ها تعیین‌تکلیف شد. 
اصغری در پایان عنوان کرد: دراین بازه زمانی دست‌کم به 50 درصد متقاضیان سوخت جایگزین، سوخت مایع تحویل شد و برای مابقی به دلایلی مانند نبود تجهیزات دوگانه‌سوز مناسب سوخت مایع و یا عدم‌فعالیت مرکز درخواست‌کننده امکان تحویل سوخت فراهم نشد.

خبرنگار: طاهره فجر داودلی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه