بیش از نیمی از معتکفان امسال دهه هشتادی بودند

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:

بیش از نیمی از معتکفان امسال دهه هشتادی بودند

حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی با بیان اینکه بانوان، جوانان و نوجوانان استقبال بسیار خوبی از مراسم اعتکاف داشتند، گفت: بیش از نیمی از جمعیت معتکفان امسال را دهه هشتادی‌ها تشکیل دادند. 


به گزارش مهر، حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی، معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به حضور بیش از ۶۱۳هزار معتکف در 3هزار و ۹۵۷ مسجد سراسر کشور، اظهار کرد: دهه هشتادی‌ها با حضور ۳۵۲هزار دانش‌آموز دختر و پسر، بیش از نیمی از جمعیت معتکفان را به خود اختصاص دادند. معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: براساس برآوردهای اولیه به‌طور تقریبی ۲۰۵هزار دانش‌آموز دختر و بیش از ۱۴هزار دانش‌آموز پسر در هزارو960 مسجد معتکف شدند که استان‌های تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان شرقی جزو استان‌های پیشتاز از حیث تعداد دانش‌آموزان معتکف در سراسر کشور بودند.  
حجت‌الاسلام عزت‌زمانی تصریح کرد: برآوردها نشان می‌دهد نسبت دانش‌آموزان معتکف به کل دانش‌آموزان استان، در استان‌های چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان، اردبیل و قم بیش از سایر استان‌ها بوده است.
عزت زمانی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر استقبال ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان در مناطق مختلف به‌خصوص مناطق تلفیقی کشور، آیین‌های نوآورانه‌ای مانند «اعتکاف مادر دختری، اعتکاف پدر پسری، اعتکاف دانش‌آموزی و دانشجویی» ازجمله برنامه‌هایی بودند که در مناطق مختلف کشور مورد استقبال قرار گرفتند.
گفتنی است، اعتکاف از جمله عبادت‌های مستحب بوده که ارکان آن، اقامت در مسجد و روزه است و هیچ عبادت یا عمل خاص دیگری برای آن تعیین نشده است، با این حال، معتکف بیشتر وقت خود را صرف انجام اعمال عبادی می‌کند. البته درحقیقت اعتکاف، برنامه‌ای مهم برای خودسازی روح و روان انسان در ایام‌البیض است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه