آغاز اهدای یک‌هزار سری جهیزیه به زوج‌های جوان سراسر کشور در حرم مطهر رضوی

همزمان با عید مبعث رسول گرامی اسلام(ص) انجام شد

آغاز اهدای یک‌هزار سری جهیزیه به زوج‌های جوان سراسر کشور در حرم مطهر رضوی

همزمان با عید مبعث رسول گرامی اسلام(ص)، آیین اهدای یک‌هزار سری جهیزیه به زوج‌های جوان سراسر کشور در حرم مطهر رضوی برگزار شد.


به گزارش آستان نیوز، این مراسم عصر ۲۹ بهمن ماه مصادف با عید مبعث رسول گرامی اسلام(ص)، با همکاری بنیاد  کرامت رضوی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور و بانک قرض الحسنه مهر ایران با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و وزیر اقتصاد و دارایی در سالن نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.
دکتر مالک رحمتی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: اقدامی که امروز با همکاری خیران و مؤسسات و نهادها به صورت نمادین صورت گرفت، در واقع آغازگر توزیع هزار سری جهیزیه بود که از کارهای شایسته و احسن بوده و قابل قدردانی و تشکر است.  
دکتر مالک رحمتی ادامه داد: در این کار خیر سه اقدام به صورت یکجا انجام شد؛ نخست کمک به تشکیل خانواده، دیگری کمک به رشد فرزند آوری و سومین اقدام بزرگ اشاعه سبک زندگی ایرانی، اسلامی و رضوی است.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: نوعروسان و نودامادانی که از این وسایل متبرک در منازلشان استفاده می‌کنند، به تأسی از سیره و سبک رضوی زندگی سرشار از مهر و محبت و مهربانی دارند.

مسئولیت ما کمک به ابعاد اجتماعی اقتصاد کشور است
وزیر اقتصاد دیگر سخنران این مراسم بود. سید احسان خاندوزی در این مراسم گفت: عموم مردم وزارت اقتصاد و دارایی را به عنوان مسئول مالیات و گمرک و بازار سرمایه می‌شناسند، اما فراتر از این مسئولیت متعارف با تأکید ریاست جمهوری مسئولیت ما کمک به ابعاد اجتماعی اقتصاد کشور است.وی ابراز کرد: متأسفانه آن اندازه که لازم بوده به مباحث اجتماعی اقتصاد توجه نشده است و مسئله تسهیل در تولید و در خلال آن اشتغال از مباحث بسیار قابل اهمیت است که باید بیشتر به آن توجه کرد.خاندوزی ادامه داد:  رفع معضل گواهی سوء پیشینه برای ایجاد کسب و کار و رفع موانع آن، از اقدامات وزارت اقتصاد و دارایی در راستای تسهیل در کسب و کار است.وی تصریح کرد: از آستان قدس رضوی و تولیت این آستان مقدس که میدان‌داری این‌گونه کارهای خداپسندانه و خیر را بر عهده دارند، بسیار تشکر می‌کنم.

امیدواریم مهر رضوی در سراسر کشور طنین‌انداز شود
محمد حسین استاد آقا، مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی نیز در ابتدای این مراسم ضمن تبریک عید بزرگ مبعث و اعیاد پیش رو ابراز کرد: این مراسم در ادامه برنامه‌های خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی در استان های مختلف کشور در کنار مضجع نورانی ثامن الحجج(ع) تدارک دیده شده است.
وی گفت: توزیع هزار سری جهیزیه در سراسر کشور به برکت نام مبارک حضرت رضا(ع) از شنبه شب  آغاز شده و ادامه خواهد یافت. 
وی ادامه داد: امیدواریم مهر رضوی در سراسر کشور طنین‌انداز شود و جوانان این مرز و بوم زندگی مشترکشان را با رنگ و بوی رضوی آغاز کنند و زندگی پر برکتی داشته باشند.
مصطفی خاکسار قهرودی، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در ادامه این مراسم گفت: این نظام پابرجاست تا بتواند به مردم خدمت کند و در سایه این خدمت شرایط و رفاه و آسایش را برای جامعه فراهم آورد.
وی بیان کرد: اقدامی که امروز انجام شد، نشان دهنده این است که اندیشه خدمت برای تحقق این مسئولیت بزرگ در حال تکمیل شدن است و قدم به قدم به سمت خدمت رسانی بیشتر و بیشتر پیش می‌رویم.خاکسارقهرودی ادامه داد: هر چند کار خیر و خدمت رسانی  ریشه طولانی و عمیق دارد، اما آن چیزی که باید رقم بخورد، سامان یافتن این اقدامات خداپسندانه است. ما باید از تمامی امکاناتی که در اختیار داریم با هم‌افزایی بیشتر نهادها و سازمان‌های مختلف و خیران بهره ببریم و این اقدامات را در سطح کشور گسترش دهیم تا اثرگذاری جامع و کاملی داشته باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه