کشف 43 فقره سرقت در مشهد

با تلاش مأموران کلانتری بانوان اتفاق افتاد

کشف 43 فقره سرقت در مشهد

تلاش مأموران کلانتری بانوان، سه زن جیب‌بر در شهر مشهد دستگیر شدند و 43 فقره سرقت کشف شد.


​​​​​​​در پی گزارش جیب‌بری‌های سریالی از خانم‌ها در بازارروزها و مراکز تجاری شلوغ شهر مشهد، با دستور فرمانده انتظامی مشهد تیمی ویژه از مأموران کلانتری بانوان رسیدگی به پرونده را آغاز کردند. 
سرهنگ احمد نگهبان در توضیح جزئیات این پرونده گفت: مأموران دایره تجسس کلانتری بانوان با بررسی اظهارات مالباختگان و تجمیع اطلاعات بدست آمده به سرنخ‌هایی از فعالیت یک باند حرفه‌ای جیب‌بری دست یافتند که نشان می‌داد سه سارق با پرسه‌زنی در بازارروزها، مراکز تجاری شلوغ و اتوبوس‌های مسافربری از غفلت افراد استفاده کرده و اقدام به جیب‌بری و سرقت تلفن همراه، اجناس و وجوه نقد آنان می‌کردند. 
وی افزود: مأموران دایره تجسس کلانتری بانوان با بدست آوردن مشخصات ظاهری متهمان، تحقیقات میدانی گسترده‌ای را آغاز و سرانجام آنان را در حال سرقت از شهروندان در شلوغ‌بازار گلشهر شناسایی کردند و به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند. تیم رسیدگی‌کننده به پرونده پس از شناسایی مخفیگاه متهمان در محدوده خواجه‌ربیع با کسب مجوزهای لازم قضایی در سه عملیات مجزا آن‌ها را دستگیر کردند. 

کشفیات پلیس از مخفیگاه مجرمان
رئیس پلیس مشهد با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه این افراد 21 دستگاه انواع گوشی تلفن همراه، 19 عدد قاب گوشی تلفن همراه، 20 قطعه کارت ملی، گواهی‌نامه و مدارک خودرو، هفت جلد شناسنامه، چهار عدد ساعت مچی، مقادیری طلا و جواهر شامل انگشتر، گردنبند، یک عدد دوربین عکاسی، 10 عدد کیف زنانه، 12 عدد انواع شارژر گوشی تلفن همراه و 232  میلیون و 720‌هزار ریال وجه نقد مسروقه به صورت بسته‌های جدا‌جدا، کشف شد، ادامه داد: مقادیری مواد مخدر سنتی از نوع تریاک و شیره تریاک، سه عدد باتری و تعدادی قطعات اوراق شده موتورسیکلت نیز از این مخفیگاه کشف شد. نگهبان با اشاره به اینکه هر سه متهم سوابق فراوانی در زمینه جیب‌بری دارند، تصریح کرد: در بازجویی‌های اولیه این افراد منکر هرگونه جرمی بودند؛ اما در تحقیقات فنی پلیسی و مواجهه با مستندات کشف شده و شناسایی برخی از اموال مسروقه توسط مالباختگان، متهمان به 43 فقره جیب‌بری از شهروندان در جمعه‌بازار، شلوغ‌بازار گلشهر، اماکن تجاری و اتوبوس‌های درون شهری طی دو ماه گذشته اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی مشهد تصریح کرد: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد باتری‌ها و قطعات اوراق شده توسط پسر یکی از متهمان سرقت می‌شد که به عنوان راننده آن‌ها در سرقت‌ها نقش داشته است. با اطلاعات بدست آمده، مأموران انتظامی بلافاصله او را نیز دستگیر کردند و در بازجویی‌های پلیس به 6فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کرد.

توصیه‌های رئیس پلیس مشهد به شهروندان 
وی با بیان اینکه چهار متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، از شهروندان خواست موارد ذیل را در پیشگیری از سرقت جدی بگیرند از جمله در مکان‌های شلوغ مانند اتوبوس، مترو، مراکز خرید، زیارتگاه‌ها و پارک‌ها مراقب پول نقد، گوشی تلفن همراه و سایر اموال با ارزش داخل جیب یا کیف خود باشند. رئیس پلیس مشهد به شهروندان تأکید کرد: پول، اسناد و اموال با ارزش خود را در جیب‌های مخفی لباس و جیب‌های زیپ‌دار قرار دهید. از گذاشتن آن‌ها در جیب‌های بیرونی لباس خودداری کنید و وجوه نقد خود را در قسمت‌های پنهان کیفتان قرار دهید.
نگهبان با تأکید بر اینکه همشهریان حتماً از کیف‌های کمری یا زیپ‌دار برای حمل پول استفاده کنند، متذکر شد: تمام پول خود را در یک جیب یا یک قسمت از کیف دستی قرار ندهید و در صورت همراه داشتن کارت بانکی از نوشتن رمز کنار آن خودداری کنید.
فرمانده انتظامی مشهد توصیه کرد: هنگام سوار شدن به اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های شهری، من‌کارت یا پول خود را از قبل آماده کنید تا مجبور به خارج کردن محتویات جیب یا کیف خود در میان جمعیت نشوید. در معابر و وسایل نقلیه عمومی، کیفتان را طوری در کنار خود نگه دارید که به طور کامل در معرض دیدتان باشد.
وی عنوان کرد: چنانچه احساس می‌کنید افرادی به صورت غیرعادی نزدیک به شما نشسته یا ایستاده‌اند یا شما را هل می‌دهند و یا تنه می‌زنند، هوشیارتر بوده و بیشتر مراقب کیف و محتویات جیبتان باشید و در محل‌های شلوغ، به جای گرفتن بند کیف، آن را طوری در دست بگیرید که کسی نتواند بدون اینکه متوجه شوید، از درون آن چیزی بردارد. ئیس پلیس مشهد در پایان خاطرنشان کرد: مراقب افراد ناشناسی که به بهانه پرسیدن آدرس یا هر سؤال دیگری یا هشدار درباره کثیف شدن لباستان به شما نزدیک می‌شوند، باشید. ممکن است این افراد قصد سرگرم کردن شما را داشته باشند تا محتویات کیف یا جیبتان را به سرقت ببرند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه