نامه‌ها و داستانک‌هایی برای امام رضا(ع) که به مقصد رسید

اختتامیه نخستین مهرواره «نامه مهر» و «گنبد کبوتران» برگزار شد

نامه‌ها و داستانک‌هایی برای امام رضا(ع) که به مقصد رسید

به گزارش قدس خراسان، اختتامیه نخستین مهرواره «نامه مهر» و «گنبد کبوتران» دیروز در سالن همایش‌های شیخ طبرسی برگزار و برندگان آن معرفی شد.


این مهرواره از آذر ۱۴۰۰ برای گروه‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال در دو قالب نامه و داستانک ۳۰۰ کلمه‌ای آغاز شد. ۳ هزار و ۱۸ نامه در دو بخش کودک و نوجوان و ۳۱۰ داستانک به دبیرخانه ارسال شد که در بخش‌های کودک و نوجوان و بزرگسال دسته‌بندی شده بود.

آموزش مکاتبه‌ای روشی که در هیچ جای دنیا وجود ندارد
فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: یکی از خدمات کانون پرورش فکری که این دو مهرواره بر اساس این آموزش‌ها شکل گرفته است، آموزش مکاتبه‌‌ای است که در هیچ جای دنیا وجود ندارد و هم اکنون ۴۰ سال است ادامه دارد و مربیان با دستنوشته با کودکان ارتباط می‌گیرند و کودکان نیز از طریق دستنوشته‌هایشان با مربیان ارتباط می‌گیرند. حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی نیز در بخشی از این مراسم با بیان اینکه همه انسان‌ها در زندگی نیاز به مأمن و پناهگاه دارند، گفت: اکنون فرهنگی در بین کودکان ما جا انداخته‌‌اند که دختران بابایی و پسرها مامانی‌اند و چه خوب است که والدین و مربیان مأمن و پناهگاه اصلی که همانا ائمه(ع) و چهارده معصوم(ع) هستند را به فرزندان معرفی کنند.

با زبان مخاطب، با او ارتباط برقرار کنیم
مرتضی سعیدی‌زاده، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با بیان اینکه حضرت ابراهیم(ع) با قوم خود، به زبان خود آن‌ها ارتباط برقرار کرد، افزود: ما هم در ارتباط با کودکان با زبان آن‌ها صحبت کنیم.
وی گفت: فطرت همه انسان‌ها توحیدی است و این فطرت تغییر نمی‌کند اما گاهی ممکن است گرد و غبار بگیرد و در ارتباط با امام رضا(ع) که انیس‌النفوس است این غبار دلتنگی را می‌توان زدود.
عزت صدیقی، دبیر نخستین مهرواره نامه مهر و گنبد کبوتران گفت: در بخش نامه مهر سه مرحله داوری آثار انجام شد و پنج نفر در بخش کودک و پنج نفر در بخش نوجوان به عنوان برترین‌ها معرفی شدند.
وی داوری آثار داستانک که باید حداکثر ۳۰۰کلمه و تخصصی باشند تا داوری می‌شدند را دو مرحله‌ای دانست و افزود: در این قسمت ۳۱۰ داستانک در سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال با موضوع امام رضا(ع) ارسال شد که در هر بخش پنج برگزیده پس از داوری اعلام شدند.
صدیقی گفت: ۱۸ برنده از استان‌های دیگر با والدین در این جشنواره شرکت کردند که بسیاری از آن‌ها زیارت اولی هستند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه