تجلیل آستان قدس رضوی از خانواده‌های فرزندپذیر بهزیستی

تجلیل آستان قدس رضوی از خانواده‌های فرزندپذیر بهزیستی

با دستور تولیت آستان قدس رضوی، تجلیل از 127 خانواده مشهدی که سرپرستی کودکان معلول و نیازمند درمان را بر عهده گرفته‌اند، در دستور کار خادمان حضرت رضا(ع) قرار گرفته است.


در شب‌های گذشته، خادمان رضوی در منزل خانواده‌هایی حضور پیدا کردند که جمع خانوادگیشان را با حضور کودکانی آسمانی گرم‌تر از قبل کرده‌اند و با مراجعه به بهزیستی، سرپرستی کودک یا کودکانی را بر عهده گرفته‌اند. تا این جای کار همه ‌چیز طبیعی است اما موضوع وقتی عجیب و البته دلنشین می‌شود که بدانیم این خانواده‌ها با انتخاب شخصی و آگاهانه، به سراغ کودکان معلول یا فرزندان نیازمند درمان رفته و یک یا چند کودک با مشکلات مختلف درمانی و سلامتی را به سرپرستی گرفته‌اند؛ انتخابی که به غیر عشق، به غیر توکل و به غیر کرامت و انسانیت، هیچ دلیل و توجیه دیگری ندارد.
هادی غلامی، مدیر امور مجاورین معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی در تشریح جزئیات تکریم این والدین آسمانی می‌گوید: پس از استعلام از اداره کل بهزیستی استان متوجه شدیم ۱۲۷ خانواده در مجاورت حضرت رضا(ع) هستند که سرپرستی چنین کودکانی را بر عهده گرفته‌اند و در میان آن‌ها، سه خانواده داریم که دو فرزند معلول را به سرپرستی گرفته‌اند.
وی می‌افزاید: نکته عجیب اینکه بر خلاف تصور اولیه، این ‌طور نیست که همگی این خانواده‌ها نابارور باشند و به این دلیل بخواهند فرزندی را به سرپرستی بگیرند بلکه بسیاری از آن‌ها فرزند یا فرزندانی در خانه دارند اما باز هم چنین انتخابی داشته‌اند.
به گفته غلامی، این گونه هم نیست که همه این خانواده‌ها جزو اقشار ثروتمند مشهد بوده و امکانات مالی خوبی داشته باشند، حتی یکی از آن‌ها ساکن شهرک طرق و مرد خانواده هم کارگر یک کارگاه لبنیات است اما کرامت ذاتی این عزیزان موجب شده با توکل به خدا، مهربانی پیشه کنند و سرپرست کودکان معلول و نیازمند درمان شوند.
غلامی ادامه می‌دهد: به پاس این بزرگواری و با دستور تولیت آستان قدس رضوی برای تجلیل و تکریم این خانواده‌ها، خدام بارگاه منور رضوی میهمان خانه‌هایشان می‌شوند و هدایای متبرک را تقدیمشان می‌کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه