آغاز عملیات تشدید مقابله با سرقت

به دنبال افزایش سرقت‌ها در خراسان رضوی انجام شد

آغاز عملیات تشدید مقابله با سرقت


​​​​​​​«ما را از دست سارقان نجات دهید/ مطالبه جدی مردم برای برخورد با سارقان/ فضا را برای سارقان ناامن کنید/ گوشم رفت، پلیس کجاست؟! / دادِ مردم از دزدی‌های بی‌امان/ انتظار مردم از سردار رادان برای توقف سرقت و آزادی عمل سارقان»؛ این‌ها گوشه‌ای از تیترهای رسانه‌ای یا بهتر است بگوییم درخواست رسانه‌ها به عنوان مظهر افکار عمومی از رئیس پلیس کشور بود؛ موضوعی که عزم پلیس را جزم کرد و سبب شد بار دیگر پلیس مشهد برای تأمین امنیت شهروندان، همزمان با سایر نقاط کشور عملیات تشدید مقابله با سرقت را در دستور کار خود قرار دهد.
به گزارش قدس خراسان، این طرح دیروز در خراسان رضوی و همزمان با ۶استان بزرگ دیگر در یک ارتباط ویدئو کنفرانسی با دستور سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی با حضور فرمانده انتظامی خراسان رضوی و اصحاب رسانه در مرکز فرماندهی پلیس استان آغاز شد.
سردار احمدرضا رادان در شروع این مراسم گفت: به این نتیجه رسیدیم یکی از دغدغه‌های مهم مردم در کشور، سرقت و زورگیری است که آن‌ها را به شدت آزار می‌دهد و مطالبات و درخواست‌های زیادی داشتند که با این پدیده زشت برخورد کنیم.
فرمانده فراجا افزود: با هماهنگی‌هایی که با دستگاه قضایی انجام دادیم، در این عملیات، این دغدغه به حق مردم را پاسخ می‌دهیم به حدی که در آینده نزدیک مردم به این نتیجه برسند با برخوردهای انجام شده توسط پلیس سرقت‌ها کم شده است.
وی افزود: به همین منظور این طرح در چند استان آغاز می‌شود تا با شناسایی‌هایی که صورت گرفته هدفمند به  مخفیگاه سارقان و حتی مالخرها هجوم برده شود. افراد دستگیر شوند و در صورتی که مقاومت کنند، برابر حکم قانون، مقاومتشان باید شکسته شود. از این نظر با مردم هم‌پیمان می‌شویم که در آینده بسیار نزدیک متوجه شوند به دغدغه‌ها و مطالباتشان در هر زمینه‌ای که مربوط به فراجا باشد، پاسخ مثبت داده می‌شود.
رادان به ترتیب استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان، البرز، تهران و فارس را نام برد و دستور آغاز عملیات تشدید مقابله با سرقت‌ها را صادر کرد.
این مراسم با اجرای زنده گروه موسیقی و مانور خودرویی و موتوری ادامه پیدا کرد.

اقدام گسترده علیه سارقان و زورگیران
سپس فرمانده انتظامی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران گفت: همان‌طور که فرمانده فراجا اشاره کرد، در راستای تدابیر ایشان و مطالبات مردمی، از امروز فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با تشدید عملیات مقابله، برخورد و دستگیری سارقان، زورگیران، مالخرها و کسانی که در چرخه سرقت نقش دارند، اقدام گسترده‌ای را انجام می‌دهد.
سردار محمدکاظم تقوی افزود: برنامه‌ریزی، آموزش و تعیین اهداف توسط تیم‌های خبره انجام شده و مردم عزیزمان شاهد برخورد این تیم‌ها با سارقان خواهند بود. امیدواریم بتوانیم در هر مرحله، اهداف تحقق یافته این عملیات را به کمک رسانه‌ها به اطلاع مردم عزیز برسانیم.
وی متذکر شد: با توجه به حساسیتی که وجود دارد و اینکه در انتهای سال هستیم، بی‌شک محل‌های آلوده را مدنظر قرار داده‌ایم و به سراغ افرادی خواهیم رفت که در این موضوع دارای سوابق فراوان هستند و محله‌های جرم‌خیز شناسایی شده است. بخشی از تیم‌های ما تیم‌های آشکار خواهند بود و بخشی دیگر پوششی هستند و مأموریت خود را انجام خواهند داد.

وجه تمایز طرح فعلی
فرمانده انتظامی خراسان رضوی به نقش مؤثر مردم در موفقیت این عملیات اشاره کرد و گفت: مردم هرگونه اطلاعات و اخباری را که درباره سرقت دارند، با تلفن ۱۱۰ در میان بگذارند و پلیس‌های تخصصی ما به ویژه پلیس آگاهی و فرماندهی انتظامی مشهد با تشکیل تیم‌های عملیات ویژه مأموریت خود را آغاز خواهند کرد.
سردار تقوی در خصوص وجه تمایز این طرح با طرح‌های سابق گفت: مدتی بود که نسبت به گذشته کمتر به سراغ سابقه‌دارها می‌رفتیم و در هماهنگی‌هایی که با ریاست قوه قضائیه انجام شد، اکنون اضلاع مختلف رسیدگی به سرقت و سارقان در کنار پلیس پای کار هستند و امیدواریم بتوانیم وظیفه خود را به نحو احسن به انجام برسانیم.
وی تصریح کرد: قرار است یک هجوم گسترده به سارقان انجام شود و شناسایی دقیق هدف‌هایمان بیشتر برای ما مهم است که توسط همه رده‌ها از پاسگاه تا فرماندهی، همه در این عملیات نقش دارند.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی از افزایش ۸درصدی سرقت‌ها در خراسان رضوی خبر داد و گفت: آمار برخی جرایم بالاست. از طرفی استان ما زائرخیز است و می‌طلبد شأن و منزلت مشهد به عنوان یک کلانشهر مذهبی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

سرقت و مواد مخدر در صدر جرایم
وی در پاسخ به این پرسش که چه اقلامی بیشتر مورد توجه سارقان است، گفت: بخشی از سرقت‌ها مربوط است به خودرو و به ویژه یک سری از خودروهای مشخصی که ایمنی مناسبی ندارند.
وی افزود: متأسفانه در حال حاضر مردم کالاهای قیمتی را در منزل نگهداری می‌کنند و سرقت طلا و ارز از منازل خیلی زیاد شده است. از طرفی قاپ‌زنی گوشی در معابر هم رو به افزایش است که بارها تأکید کرده‌ایم شهروندان مراقبت‌های لازم را داشته باشند.
سردار تقوی عنوان کرد: پس از سرقت، مواد مخدر را می‌توان جزو پررنگ‌ترین جرایم در این استان دانست. امیدواریم با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته، بقیه معتادان متجاهر هم به زودی جمع‌آوری شوند؛ چرا که بخشی از سرقت مربوط به همین متجاهران است.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح، عید آرام‌تری را پیش رو داشته باشیم.

خبرنگار: معصومه مؤمنیان

برچسب ها :
ارسال دیدگاه