تیم ملی ارث پدری کسی نیست

سعید ارمغانی، سرمربی تیم ملی بسکتبال:

تیم ملی ارث پدری کسی نیست

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران، درباره حواشی پیش آمده به دلیل اعلام لیست اردونشینان صحبت کرد.


​​​​​​​سعید ارمغانی گفت: مجموعه‌ای از خصوصیات است که ما را برای انتخاب یک بازیکن به جمع بندی نهایی می‌رساند. اینکه ما با چه تیم‌هایی بازی داریم و آن تیم‌ها چه نوع بسکتبالی بازی می‌کنند، ما باید چگونه مقابل آن‌ها بازی کنیم و ... از جمله نکاتی است که در انتخاب یک بازیکن تأثیرگذار است. صرفاً نمی‌توان امتیاز آور بودن در لیگ یا آمارهای دیگر در هر بازی را مد نظر قرار داد. 
ارمغانی درباره دلایل دعوت آرن داوودی به تیم ملی تصریح کرد: پس از پنجره پنجم نگرانی‌هایی به‌خاطر مصدومیت سجاد مشایخی وجود داشت و اکنون مصدومیت پیش آمده برای سینا واحدی هم شرایط را در پست گارد رأس سخت کرده بود. در دفاع هم به بازیکنان دفاعی خاص نیاز داریم. حریفان ما مجموعه‌ای از شرایط را ایجاد می‌کنند تا ما بر اساس آن بازیکنان را دعوت کنیم.
او درباره ناراحتی آرمان زنگنه نیز گفت: بنده با هیچ‌کس هیچ اختلاف شخصی ندارم، اگر هم اختلاف سلیقه داشته باشم با کسی، هیچ‌وقت آن را در انتخابم برای تیم ملی دخیل نخواهم کرد. به بازیکنان هم گفته‌ام تیم ملی ارث پدری هیچ‌کس نیست. من فقط یک مسئولیت مهم روی دوش دارم که باید به دور از سلایق و اختلافات شخصی تصمیم بگیرم. 
او در پاسخ به این پرسش که شانس برد ایران مقابل کدام یک از حریفان پنجره ششم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ بیشتر است؟ اظهار کرد: ما دو بار ژاپن را برده‌ایم، در کاپ آسیا و یک‌بار هم در انتخابی جام جهانی. اگر این دو برد را پایه و اساس قرار دهیم، منطقی است که شانس برد ما مقابل ژاپن بیشتر از چین است. چین بازیکنان بلندقد دارد و ما حامد را نداریم که کار را سخت می‌کند. تفکراتی داریم که امیدوارم در هر دو بازی برد کسب کنیم.
ارمغانی تأکید کرد: البته هیچ تضمینی وجود ندارد که هر دو بازی را ببریم، چون تیم‌های بسیار قدرتمندی هستند و از امتیازات میزبانی هم قطعاً استفاده می‌کنند. متأسف هستم که وقتی با چین در ایران بازی کردیم، از امتیازات میزبانی به نحو احسن استفاده نکردیم. با همه این شرایط تمام تلاش خود را برای کسب پیروزی انجام می‌دهیم و من فکر می‌کنم مقابل چین کار سخت‌تری خواهیم داشت. قول می‌دهم با همه توان مقابل رقبا کار کنیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه