اسرائیل مانند بشکه باروت آماده انفجار است

اعتراف رئیس رژیم صهیونیستی

اسرائیل مانند بشکه باروت آماده انفجار است

همزمان با افزایش دو دستگی در رأس هرم حاکم سیاسی فلسطین اشغالی و گسترش شکاف‌های اجتماعی، رئیس رژیم صهیونیستی در سخنانی از بروز جنگ داخلی در این رژیم هشدار داد و گفت شرایط همچون بشکه در حال انفجار است.


​​​​​​​به گزارش قدس «اسحاق هرتزوگ» در گفت‌و‌گویی رسانه‌ای به‌شدت از اختلافات داخلی و از هم‌گسیختگی صهیونیست‌ها ابراز نگرانی کرد و اذعان کرد همه در اسرائیل این احساس را دارند وضعیت همچون بشکه باروت است و به سمت درگیری شدید داخلی پیش می‌رود.
هرتزوگ در ادامه از کابینه بنیامین نتانیاهو خواست از اصلاحات مدنظر خود در نظام قضایی عقب بکشد. باوجود اعتراضات گسترده و تظاهرات صدها هزار نفری علیه سیاست‌های کابینه، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی چندی پیش گفته بود روند اصلاحات قضایی پیشنهادی حتی یک دقیقه هم متوقف نخواهد شد. این درحالی است که ده‌ها هزار نفر از شهرک‌نشینان اسرائیلی روز شنبه در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی برای پنجمین هفته متوالی علیه کابینه کنونی تظاهرات برگزار کردند. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظام قضایی» نامیده، به کمک وزیر دادگستری این رژیم، محاکمه خود را ملغی کند. در این طرح با تضعیف دستگاه قضایی، کابینه و احزاب سیاسی این امکان را خواهند یافت کمیته انتخاب قضات در دادگاه‌های رژیم صهیونیستی را با تعیین اعضای احزاب و سیاستمداران کنترل کنند و از عضویت قضات در این کمیته ممانعت به عمل آورند.

فرار رو به جلو نتانیاهو
اما همزمان با ابراز نگرانی بالاترین مقام صهیونیست از وضعیت آشفته سرزمین‌های اشغالی، بنیامین نتانیاهو که تحت فشار محافل داخلی قرار دارد در فرافکنی و فرار رو به جلو از انجام عملیات نظامی گسترده در قدس و کرانه باختری با هدف مقابله با عملیات‌های مقاومتی مبارزان فلسطینی خبر داد. ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هم در نشست کابینه به نیروهای اشغالگر دستور داد برای آغاز عملیات «نگهبان دیوارهای ۲» علیه قدس آماده شوند. بن گویر پیشتر و در پی عملیات استشهادی در قدس که به کشته و زخمی شدن 9 صهیونیست انجامید، وعده آغاز این عملیات را داده بود. رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۲ عملیات نظامی تحت عنوان نگهبان دیوارها را در کرانه باختری اجرایی کرد و طی آن ۵۰۰ فلسطینی را به شهادت رساند، هزارو477 فلسطینی را زخمی کرد و ۷هزار تن هم دستگیر شدند. این عملیات ۱۰ مه ۲۰۰۲ به پایان رسید.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه