«عقیله» به نشر، کتاب سال شد

رمان «الهام امین» برنده بخش مستندنگاری

«عقیله» به نشر، کتاب سال شد

کتاب «عقیله» انتشارات به نشر، اثر برگزیده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شد.کتاب «عقیله» از به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) در بخش مستندنگاری چهلمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.


به گزارش آستان‌نیوز، اختتامیه جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه ۱۹ بهمن‌ماه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا دبیرعلمی چهلمین جایزه کتاب سال، علی رمضانی مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، اهالی قلم، اصحاب فرهنگ و دانش و جمعی از فعالان حوزه نشر در تالار وحدت برگزار شد.
بنا بر آرای داوران این جشنواره که  در مرحله نخست داوری بیش از 2 هزار اثر را برعهده داشتند ، کتاب «عقیله» روایتی مستندگونه از زندگی و حماسه حضرت زینب کبری(س) به عنوان اثر برتر بخش مستندنگاری معرفی و در جمع ۶۰ اثر شایسته تقدیر چهلمین جایزه کتاب سال قرار گرفت و از الهام امین نویسنده این کتاب قدردانی شد.
الهام امین، دانش‌آموخته دکترای علوم سیاسی از شاعران معاصر کشور است که کتاب «عقیله» نخستین اثر او در حوزه رمان به بیان زندگی و شخصیت حضرت زینب(س) می‌پردازد. این اثر که کمتر از یک سال از انتشار آن در به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) می‌گذرد تاکنون پنج چاپ را پشت سرگذاشته و موفق به دریافت تقدیر در پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد و جشنواره کتاب سال خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه