هیچ قدرتی نمی‌تواند ریشه انقلاب را از این خاک بکند

آیت‌الله علم‌الهدی در راهپیمایی 22 بهمن:

هیچ قدرتی نمی‌تواند ریشه انقلاب را از این خاک بکند

عقربه‌های ساعت هنوز به ٩ نرسیده که مردم مشهد خودشان را برای شرکت در راهپیمایی ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی ایران به میدان 15خرداد رسانده‌اند.


با وجود سرمای هوا و بارش برف، حضور خانوادگی در راهپیمایی بیشتر به چشم  می‌آید. مادری که کلاه را تا روی گوش‌های فرزند کوچکش پایین می‌کشد و روی آن سربند سبزرنگ «جانم فدای رهبر» را می‌بندد، توجهم را جلب می‌کند. او می‌گوید: امروز با همسر و سه فرزندم در راهپیمایی شرکت کردیم تا هم حضور خانوادگی داشته باشیم و هم این روز مهم به عنوان خاطره در ذهن بچه‌هایم ثبت شود. اینکه در این سرمای هوا و برف همراه ما باشند، انتخاب خودشان بوده و در همراهی با من و پدرشان اعلام حضور کردند.
 این بانوی مشهدی ادامه می‌دهد: مردم ما پای این انقلاب هستند و بارها ثابت کرده‌اند؛ اما چیزی که نابخشودنی است خطای مسئولان در مدیریت کشور است که با توجه به امکانات و پیشرفت علم قابل گذشت نیست؛ چون به پای انقلاب و خون شهدا نوشته می‌شود. گروه‌های مختلف مردمی دور میدان 15 خرداد در حال پیدا کردن دوست و آشنا و هماهنگی برای شروع راهپیمایی هستند و اجرای سرودهای انقلابی، شور و نشاط خاصی به آنجا بخشیده است.
نوجوانی در گروه سرود می‌خواند: «آبادی این خونه به دست خودمونه/ کی میگه یک غریبه برای ما دل می‌سوزونه». پرچم‌های بزرگ و کوچک ایران بر دست‌ها می‌چرخد و حرکت جمعیت آرام‌آرام از خیابان امام رضا(ع) به سمت حرم مطهر رضوی همراه با سر دادن شعارهای انقلابی و حماسی آغاز می‌شود.
مادر مسنی که قاب عکس دو شهید را در دست دارد، همراه با جمعیت به آرامی حرکت می‌کند و شعار می‌دهد. وقتی از او علت حضور و خواسته‌اش را می‌پرسم، می‌گوید: به خاطر شهیدانمان آمده‌ام. شرایط الان با سال ۵٧ خیلی فرق دارد و باید از این انقلاب حفاظت کنیم. ما مردم با حضورمان می‌توانیم این حمایت را اعلام کنیم و مسئولان نباید بگذارند مردم از انقلاب رویگردان شوند.
این مادر شهید ادامه می‌دهد: امام همیشه از کوخ‌نشینان و طبقه مستضعف یاد می‌کردند؛ اما الان با این گرانی‌ها طبقه مستضعف به فراموشی سپرده شده‌اند. برادر من بارها به زندان افتاد و شکنجه شد. در واقعه ۱۰ دی حضور داشت و روزی به شهادت رسید که فرزندش به دنیا آمد. همه شهدا اگر رنج کشیدند و رفتند برای این بود که طبقه مستضعف در سایه انقلاب زندگی خوبی داشته باشند؛ اما اکنون زندگی خیلی سخت شده است و مسئولان باید فکری بکنند.
حضور پرشمار جمعیت در خیابان امام رضا(ع) حرکت در هر مسیر دیگری را سخت کرده و این راه تداعی‌‌کننده حرکت متحدانه در مسیر انقلاب و آرمان‌های امام(ره) است. 
دو خواهر که با سربند و پرچم، جمعیت را مشتاقانه همراهی می‌کنند، می‌گویند: اگر ما نسل جوان از این انقلاب حمایت نکنیم، چه کسی حمایت می‌کند؟!  کاستی‌ها و کمبودها را قبول داریم؛ اما آنچه مهم است، حفظ این خاک است. اگر کمی تاریخ را مطالعه کنیم خواهیم دید تنها در دوره جمهوری اسلامی این آب و خاک از حضور بیگانگان پاک شد و مرزهای ما حریم این کشور شدند. حضور ما یعنی حفظ این حریم مهم است و ما پای آن می‌ایستیم.
به نیمه‌های مسیر راهپیمایی می‌رسم که پاتوق دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها در راهپیمایی را می‌بینم. برخی از دهه نودی‌ها روی سن، مجری را پرشور همراهی می‌کنند و دهه هشتادی‌ها از پایین سن شعارها را همراه با خانواده‌های خود سر می‌دهند. پیامشان به خوش‌خیالانی که روی آن‌ها در فتنه‌انگیزی‌هایشان حساب ویژه باز کرده بودند، این است که قدر آزادی و امنیت کشورشان را می‌دانند و از امروز برای تحویل گرفتن ایران آینده آماده‌اند.
در بخشی از راهپیمایی، جمعیت یک صدا سرود «سلام فرمانده» را می‌خوانند و ساعت 11:22 راهپیمایان مشهدی همزمان با سراسر کشور سرود ملی را در مسیر راهپیمایی می‌خوانند.
برخی مسئولان نیز همچون گذشته در کنار مردم به صف راهپیمایان می‌پیوندند. نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی حین حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن در خیابان امام رضا(ع) درباره شکوه حضور مردمی به رسانه‌ها گفت: ما هر سال فکر می‌کنیم مردم در راهپیمایی آن سال از هر سال بیشتر بودند؛ اما سال بعد می‌بینیم جمعیت به مراتب فراوان‌تر است.
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی از این حضور پرشور در جشن 44 سالگی انقلاب قدردانی کرد و افزود: به لطف خدا امسال نسبت به سال گذشته مردم اقبال بیشتری نشان دادند و حضور پررنگ‌تری داشتند.
او تأکید کرد: حضور مردم مشخص می‌کند ریشه انقلاب آن‌قدر عمیق هست که هیچ قدرتی نمی‌تواند آن را از این خاک بکند.
فرماندار مشهد نیز مسئول دیگری بود که در جمع راهپیمایان حضور داشت و تا حرم مطهر جمعیت را همراهی کرد. محسن داوری همزمان با حضور خود در جمع رسانه‌ها از حضور ارزشمند و حماسی مردم مشهد در راهپیمایی و بصیرت و هوشیاری آن‌ها که با وجود چند ماه تلاش ناکام دشمنان، به فرمان ولی‌فقیه لبیک گفتند، تشکر و قدردانی کرد. 
او مردم مشهد را لحظه‌شناسانی عنوان کرد که با وجود تبلیغات پرحجم دشمن باز هم با آرمان‌های امام و انقلاب تجدید پیمان کردند و گفت: همان‌طور که رهبری عزیز پیش‌بینی کرده بودند، امروز مردم مشهد هم قطعه‌ای بودند در کنار دیگر شهرهای کشور برای تبلور اتحاد ملی و چه خوب با حضور همه اقشار کنار یکدیگر در راهپیمایی 22بهمن تعبیر امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) که 22بهمن را مظهر اتحاد ملی دانستند، تفسیر شد.
شور و اشتیاق مردم اما فارغ از حضور مسئولان است؛ شوری که گلباران آسمان مشهد توسط هوانیروز بر آن می‌افزاید و مردم کم‌کم به حرم می‌رسند و با قرائت بیانیه پایانی مراسم، بار دیگر با دشمنان اتمام حجت می‌کنند و تکلیف سیاسی امروز خود را به پایان می‌رسانند.

خبرنگار: طاهره فجرداودلی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه