جشن خانوادگی ملت ایران

راهپیمایی بزرگداشت چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور پرشور مردم و رونمایی از برخی دستاوردهای پهپادی و ‌موشکی در سراسر کشور برگزار شد

جشن خانوادگی ملت ایران

راهپیمایی پرشور مردم به مناسبت 22بهمن‌ماه ، با شعار «الله اکبر» به عنوان «جشن ملی و خانوادگی ملت ایران»؛ رویدادی تاریخی برای نمایش همدلی مردم و تجدید بیعت آحاد جامعه با رهبر معظم انقلاب و آرمان‌های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی بود.


حضور مردم سراسر کشور به ویژه دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها، به شکل خانوادگی و با در دست داشتن تصاویر شهدا و پرچم ایران اسلامی در این راهپیمایی عظیم مشهود بود. به گفته رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر حضور مردم در راهپیمایی روز گذشته در ۱۰ سال اخیر، بی‌نظیر بوده است. در حاشیه راهپیمایی مردم تهران، در یک اقدام حماسی از سوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، پهپادهای شاهد ۱۳۶، مهاجر و تعدادی از موشک‌های بالستیک سوخت مایع و جامد به نمایش درآمدند. نیروی هوافضای سپاه نیز در میدان آزادی دو سامانه موشک خود یعنی سامانه موشکی سوخت مایع عماد با برد هزارو750 کیلومتر و سامانه موشکی سوخت جامد سجیل با برد ۲هزار کیلومتر، همچنین برای نخستین‌بار سامانه پهپادی شاهد-۱۳۶ را به نمایش گذاشت. مرزبانان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همزمان با مردم کشورمان، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی‌داشتند.

بخشودگی سلبریتی‌های حاضر در اغتشاشات
رئیس جمهور در حاشیه راهپیمایی عظیم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه حضور و اتحاد ملی مهم‌ترین راهبرد برای مقابله با اختلاف‌افکنی دشمن است، اظهار کرد: در راستای نگاه پدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و عفو قضایی تعداد زیادی از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر، دولت به منظور امتداد این رویکرد حکیمانه در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی از ایشان کسب اجازه کرد و با موافقت معظم‌له، دانشجویان و چهره‌های فرهنگی، ورزشی، رسانه‌ای نیز که در اثر اقدامات غیرقانونی مشمول محدودیت‌هایی شده‌اند، مورد عفو و بخشودگی قرار خواهند گرفت. رئیس جمهور افزود: یکی دیگر از محورهای بسته وحدت‌آفرین دولت، ایجاد تسهیلات بی‌سابقه برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور و رفع محدودیت حتی برای آن دسته از ایرانیانی است که در مقاطعی مرتکب اقدامات خلاف قانون شده‌اند. 

رژیم صهیونیستی در حال خفه شدن است 
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه نیز با حضور در جمع زائران و شرکت کنندگان در مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی، با بیان اینکه مشهد از همان ابتدای شروع نهضت انقلاب دارای مأموریتی ویژه بود، عنوان کرد: در جریان قیام گوهرشاد نیز ملت ایران درخشش غیرت مردم مشهد را دیدند. بعدها نیز وقتی افرادی مانند نواب صفوی از مشهد در برابر ظلم ایستادند و اتفاقاتی مانند قیام ۱۵ خرداد رخ داد، معلوم شد اتفاقات بزرگی قرار است در مشهد بیفتد. این‌ها همه نتیجه وجود مضجع شریف حضرت رضا (ع) در این شهر است. حاج علی اکبری ادامه داد: وقتی ملت ما به دیروز نگاه می‌کند، ۴۴ سال عزت و شرف را می‌بیند و با تمام وجود لمس می‌کند انقلاب اسلامی، ملت ایران را از حضیض ذلت به اوج عزت رساند و ایران را از یک کشور زیر دست استکبار، به یک قدرت بالنده تبدیل کرد. مردم ما وقتی به عقب نگاه می‌کنند، می‌بینند فرزندان این کشور در دستگاه تربیت الهی به چه فتوحاتی دست یافته‌اند و چه سلحشوری‌ها کرده‌اند. وی با بیان اینکه خاورمیانه تحت تأثیر انقلاب اسلامی دگرگون شده ، افزود: انقلاب اسلامی معادلات را به نفع محرومان و مؤمنان تغییر داده است. اکنون دیگر از اتحاد جماهیر سوسیالیستی کذایی خبری نیست و آمریکا رو به افول است. رژیم صهیونیستی نیز در وسط این منطقه در حال خفه شدن است و باید دور خود را دیوار بکشد؛ چراکه از هر طرف در محاصره حزب‌الله است و این همه به دلیل آن است که هر سال قله ۲۲ بهمن مرتفع‌تر می‌شود. امروز ملت ایران از فراز این قله مرتفع در حال نگاه به دیروز، امروز و فرداست.

واکنش‌مقامات و رسانه‌های بین المللی 
به مناسبت این روز بزرگ، وزرای خارجه کشورهای مختلف از جمله، گرجستان، رومانی، ونزوئلا، سرپرستی موقت افغانستان، الجزایر، ارمنستان، قرقیزستان و کوبا در پیام‌های جداگانه‌ای سالگرد پیروزی انقلاب را به حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه تبریک گفتند. همچنین شبکه المیادین در گزارشی از راهپیمایی مردم  تهران از مسیر ممتد  به طول ۱۲ کیلومتر سخن گفت. المیادین همچنین اعلام کرد: راهپیمایان در کردستان شعارهایی با مضمون «اتحاد شیعه و سنی در حمایت از ایران اسلامی» و «کردستان قهرمان پیرو رهبر انقلاب» سر دادند. 
خبرگزاری روسیا الیوم نیز، به نمایش دستاوردهای موشکی و پهپادی ایران در حاشیه برگزاری این راهپیمایی اشاره کرد. خبرگزاری رسمی سوریه هم نوشت: مردم ایران در هزارو400 شهر و ۳۸ هزار روستا به خیابان‌ها آمدند تا تأکید کنند به اصول اساسی انقلاب پایبندی دارند. پایگاه فرانس 24 هم نوشت:شرکت کنندگان در راهپیمایی پلاکاردهایی با مضامین «تا آخر ایستاده‌ایم»، «ایران یکپارچه، قوی و باثبات» و «اطاعت از رهبر» در دست داشتند. رسانه صهیونیستی «آی ۲۴ نیوز» نیز چنین تیتر زد: این جشن تصاویری از تظاهرات پرشکوه در اصفهان، مشهد، شیراز و تبریز را به نمایش گذاشت. خبرگزاری رویترز هم مجبور به پوشش این مراسم پرشور شده و اعلام کرد: ایران چهل و چهارمین سالگرد انقلاب خود را با برگزاری راهپیمایی‌هایی جشن گرفت.

خبرنگار: حسین محمدی اصل

برچسب ها :
ارسال دیدگاه