نیروی هوایی ارتش مدافع حریم کشور، نظام و دین خداست

آیت‌الله علم‌الهدی:

نیروی هوایی ارتش مدافع حریم کشور، نظام و دین خداست

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: افسران جان‌برکف نیروی هوایی، مدافعان حریم این کشور و مدافع دین خدا هستند؛ همان دینی که انبیای الهی و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) مدافع آن بودند و آن را به‌عنوان یک میراث گرانبها به ما رساندند.


​​​​​​​به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار جمعی از افسران پایگاه شهید حبیبی نیروی هوایی ارتش، اظهار کرد: از سال 1356 که انقلاب اسلامی در مسیر صعود و شکوفایی قرار گرفت، آمریکایی‌ها با پیش‌بینی‌های خودشان به این تصور رسیده بودند که باید از ارتش، سدی در برابر خواست مردم بسازند. در ابتدای حرکتی که از اواخر 1356 و اوایل 1357 از طرف رژیم ستمشاهی در مقابله با انقلابیون صورت می‌گرفت، همواره سعی بر این بود که دستگاه‌های نظامی با انقلاب مقابله کنند.
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی افزود: هدف دشمن این بود که مسئله شاه‎ستیزی به عرصه تقابلی مردم با ارتش تبدیل شود و به‌عبارت‌دیگر، شاه در برابر اسلام‌خواهی مردم تنها نباشد.
وی با تأکید بر اینکه امام(ره) در تمام اعلامیه‌هایی که صادر می‌کردند، تلاش بر این داشتند که وجهه ارتش را در برابر مردم حفظ کنند، خاطرنشان کرد: شما این را در تمام بیانیه‌ها مشاهده می‌کنید که چه در قالب نصیحت و موعظه و چه حتی در قالب امر و دستور به سربازان و افسران دستور می‌دادند، اما هرگز اقدامی در جهت تخریب ارتش انجام ندادند. این نقشه آمریکایی‌ها بود که میان ارتش و مردم شکاف ایجاد شود؛ با این حال، همافران همان قهرمانانی بودند که نقشه آمریکا را نقش بر آب کردند. امام جمعه مشهد با بیان اینکه اگر 19 بهمن نبود، 22 بهمن هم نبود، ادامه داد:  اینکه رهبری امر به جهاد تبیین فرمودند، دلیلش این است که رموز و تأثیرات این انقلاب نه‌فقط بر دشمن بلکه حتی بر بسیاری از خواص و دلسوزان نظام هم مشخص نیست. حقیقت این است که 22 بهمن، مولود 19 بهمن است و اگر آن دیدار تاریخی صورت نمی‌گرفت، بدون شک انقلاب هم به پیروزی نمی‌رسید.
آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: متأسفانه عده‌ای از افراد کوته‎فکر هم در آن زمان قائل به مذاکره با رژیم بودند و چنین تصور می‌کردند تنها راه پیروزی انقلاب این است که در قالب انتخابات یا نهضتی مشابه با مشروطه‌خواهی، انقلاب از درِ سازش با جریان سلطنت بربیاید.
وی با تأکید بر ضرورت تقویت باورمندی و حفظ استحکام معرفتی در نیروی هوایی گفت: پیشرفت‌های فیزیکی و حرکت‌های تعالی‌بخش در زمینه فناوری‌های نظامی اگرچه موفقیت بزرگی است، اما همه شما باید دقت داشته باشید مهم‎تر از این مسائل، باورمندی افسران و سربازان ماست که سرمایه اصلی نیروهای مسلح محسوب می‌شوند و ارزش دفاع شما هم به این است که مدافع دین خدا باشید. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه