حسن یزدانی تیلور را جا گذاشت

رنکینگ جدید کشتی جهان اعلام شد

حسن یزدانی تیلور را جا گذاشت

پس از برگزاری مرحله نخست رقابت‌های رنکینگ کشتی جهان در سال ۲۰۲۳ در زاگرب کرواسی، اتحادیه جهانی کشتی رنکینگ جدید برترین آزادکاران جهان را اعلام کرد.


حسن یزدانی با کسب مدال طلای رقابت‌های رنکینگ کرواسی، پس از مدت‌ها از دیوید تیلور جلو زد و با سه پله صعود، در صدر رنکینگ قرار گرفت. یزدانی با ۴۸هزار امتیاز در صدر قرار دارد و دیوید تیلور نیز با ۴۵هزار امتیاز در رده دوم جای گرفته است. تیلور در مسابقات کرواسی غایب بود.
رضا اطری در وزن ۶۱ کیلوگرم نیز پس از کسب مدال طلای مسابقات کرواسی به رده دوم رده‌بندی صعود کرد و یونس امامی نیز با نایب قهرمانی در این مسابقات در رده دوم وزن ۷۴ کیلوگرم جای گرفت.
علی سوادکوهی نیز که در رقابت‌های وزن ۷۹ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا شد با ۸هزار امتیاز این مسابقات در رده چهاردهم قرار گرفت و امیرعلی آذرپیرا کشتی‌گیر دارنده دو مدال طلای امیدهای جهان نیز با کسب مدال نقره با ۹هزارو400 امتیاز در رده سیزدهم جای گرفت.
در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیز امیرحسین زارع با کسب عنوان قهرمانی مسابقات رنکینگ زاگرب پس از طاها آکگل در رده دوم رنکینگ قرار دارد.
رحمان عموزاد خلیلی در ۶۵ و کامران قاسمپور در وزن ۹۲ کیلوگرم نیز کماکان در صدر رنکینگ اوزان خود قرار دارند. سه مرحله دیگر از مسابقات مؤثر در رنکینگ سال ۲۰۲۳ کشتی جهان به ترتیب در کشورهای مصر، قرقیزستان و مجارستان برگزار می‌شود. در پایان مراحل چهارگانه مسابقات رنکینگ، نفرات اول تا چهارم رنکینگ در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ تا مرحله نیمه نهایی به هم برخورد نمی‌کنند.اتحادیه جهانی کشتی همچنین در پایان سال ۲۰۲۳ به ۳۰ کشتی‌گیر برتر سال در مجموع مبلغ ۱۵۰ هزار فرانک سوئیس به عنوان جایزه پرداخت خواهد کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه