برگزاری نخستین اعتکاف «مادر و فرزندی» در یک مسجد

همراه داشتن فرزند، شرط اعتکاف در مسجد حضرت خدیجه(س) بود

برگزاری نخستین اعتکاف «مادر و فرزندی» در یک مسجد


مسئول اعتکاف «مادر و فرزندی» مسجد حضرت خدیجه(س) گفت: امسال تصمیم گرفته‌شد با همکاری باشگاه مادران تاریخ، نخستین اعتکاف «مادر و فرزندی» را برگزار کنیم که در مجموع 180 مادر و کودک حضور پیدا کردند.
حانیه پایور، روان‌شناس و مشاور خانواده و از مسئولان اعتکاف «مادر و فرزندی» مسجد حضرت خدیجه(س) در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه در مسجد حضرت حضرت خدیجه(س) هر سال (به جز ایام کرونا) اعتکاف بانوان برگزار می‌شد، اظهار کرد: هرسال زنان دارای فرزند به علت پذیرش نشدن از سوی متولیان امر، از مراسم اعتکاف محروم می‌شدند؛ از این رو امسال تصمیم گرفتیم با همکاری دکتر موحدی‌نیا از مسئولان باشگاه مادران تاریخ و بوستان بهشت مادران، اعتکاف «مادر و فرزندی» را برای نخستین‌بار برگزار کنیم. وی افزود: امسال ۸۰ مادر و ۱۰۰ فرزند در مسجد ما پذیرش شدند که شرط اصلی این بود مادران باید حتماً یک فرزند زیر ۶سال داشته باشند.
پایور با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده برای مادران و فرزندان، تصریح کرد: برای فرزندان زیر سه سال که وابسته مادران و کنار آنان هستند اسباب‌بازی‌های ایمن مانند سرسره و الاکلنگ در فضای مسجد  و برای فرزندان بالای سه سال مهدکودکی تدارک دیده شد که از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در آن حضور می‌یافتند و برنامه‌های متنوعی برای آنان برگزار می‌کردیم.
مسئول اعتکاف «مادر و فرزندی» مسجد حضرت خدیجه(س) گفت: برای مادران نیز برنامه‌های معمول اعتکاف مانند نماز جماعت، مناجات‌خوانی و برنامه‌هایی با رویکرد برنامه‌های خاص بانوان با حضور استادان، روان‌شناسان، مشاوران جمعیت و... برگزار می‌شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی این برنامه به صورت مردمی تدارک دیده شد و هزینه‌ها نیز با کمک خیران تأمین شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه