آغاز فرایند آزادسازی زندانیان اغتشاشات اخیر در مشهد

آغاز فرایند آزادسازی زندانیان اغتشاشات اخیر در مشهد

به گزارش مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی، فرایند آزادسازی زندانیان اغتشاشات اخیر موضوع عفو رهبر معظم انقلاب (مد ظله‌العالی) در مشهد آغاز شد.


بر پایه همین گزارش، پیرو درخواست ریاست محترم قوه قضائیه از رهبر معظم انقلاب و موافقت معظم‌له با مختومه شدن پرونده آن دسته از افراد حاضر در اغتشاشات اخیر که متنبه شده‌اند و پرونده در هر مرحله‌ای قرار دارد و دستور رئیس شورای قضایی استان و رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خطاب به رؤسای حوزه‌های قضایی، دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان‌ها و دادگاه‌های بخش مبنی بر حضور فوری در زندان‌ها و فراهم کردن مقدمات آزادی زندانیان واجد شرایط قانونی، فرایند آزادسازی زندانیان مشمول عفو‌رهبری با حضور جمعی از مقامات قضایی در زندان مشهد آغاز شد.
بر این اساس، عناصر اصلی اغتشاشات که مرتکب جنایت محاربه و افساد فی‌الارض یا سبب خسارت به اموال مردم شده‌اند یا شاکی خصوصی دارند و یا با سرویس‌های جاسوسی بیگانه مرتبط هستند، در زمره عفوشدگان قرار نخواهند گرفت. همچنین سایر زندانیان واجد شرایط که آزادی آن‌ها از زندان برای امنیت مردم ضرر ندارد، به موجب عفو اخیر آزاد خواهند شد و یا با تخفیف مجازات مواجه می‌شوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه