قراردادی با آپشن‌های عجیب و ابهامات عجیب‌تر

استقلال زیر چکش کاوه

قراردادی با آپشن‌های عجیب و ابهامات عجیب‌تر

لو رفتن قرارداد برخی بازیکنان فوتبال با باشگاه‌های لیگ برتری در ایران تنها در شرایطی رخ می‌دهد  که پای تسویه حساب مدیریتی در میان باشد، به همین خاطر هرگاه قراردادی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی لو می‌رود پشت پرده آن به درگیری‌های دو مدیر ارتباط مستقیم دارد.


​​​​​​​در تازه ترین اتفاق قرارداد منعقد شده میان کاوه رضایی و مصطفی آجورلو در فضای مجازی منتشر شده که سبب پیدایش بحث‌های پرشمار و چالش میان کارشناسان ، هواداران و پیشکسوتان فوتبال شده است.
در این قرارداد عجیب و غریب مصطفی آجورلو در مفاد مندرج در قرارداد عدد و ارقام عجیبی را برای پرداخت دستمزد کاوه رضایی لحاظ کرده که بسیار سؤال برانگیز است. البته موضوع مهمی که در مورد تفاهم‌نامه کاوه رضایی با استقلال وجود دارد، افزایش قابل توجه مبلغ قرارداد این بازیکن در فصل آینده و در صورت حصول آپشن‌های قیدشده در آن است. به طوری که برای مثال اگر عملکرد این بازیکن مورد تأیید مدیرعامل استقلال قرار بگیرد، مبلغ 5/4 میلیارد تومان به ۱۹ میلیارد مبلغ پایه قرارداد او اضافه خواهد شد. همچنین 5/4 میلیارد حق مسکن برای او در نظر گرفته شده و از سوی دیگر 5/1 میلیارد برای قهرمانی در لیگ، یک میلیارد برای قهرمانی در حذفی و 500 میلیون تومان برای کسب سهمیه به قرارداد او اضافه خواهد شد تا در کنار دریافت ۸۰ میلیون تومان به ازای هر بازی، آپشن‌های قرارداد کاوه و استقلال تکمیل شود.
اما سؤال مهم‌تر اینجاست که این قرارداد چگونه به بیرون درز پیدا کرده است؟ 
جدا از این پرسش کلیدی باید از مدیرعامل وقت استقلال پرسید بر اساس چه مبنا و استدلالی با یک بازیکن 30 ساله چنین قرارداد گرانقیمتی منعقد شده است؟ 
از طرفی مدیرعامل پیشین استقلال با چه منطقی بند فسخ 10 میلیاردی برای این بازیکن تعیین کرده است در حالی که منطق مدیریتی می گوید هر طرف قرارداد باید در راستای حفظ منافع سازمانی خود روند قرارداد را به سمت موفقیت خود هدایت کند اما در این فقره نه تنها منفعت استقلال در نظر گرفته نشده است بلکه با یک قرارداد شبه ترکمانچای همه آپشن‌ها در اختیار طرف مقابل قرار گرفته است.
اما ابهام دیگر اینکه علی فتح الله‌زاده که در جریان چگونگی تنظیم این قرارداد سؤال برانگیز قرار داشت چرا در هفته های اخیر تمام توان خود را به کار گرفت که این بازیکن به استقلال ملحق شود، در شرایطی که او می‌دانست حضور کاوه رضایی بار سنگین مالی برای استقلال در برخواهد داشت و حضور این بازیکن نه تنها در این نیم فصل بلکه فصل آینده استقلال را از نظر مالی به شدت متضرر خواهد کرد در حالی که با نصف این مبلغ و استخدام چند بازیکن نوجوان و آینده دار مجموعه مدیریتی می توانست آینده این تیم را به نوعی تضمین کند اما با وجود این، تمام تلاش خود را به کار گرفت تا این اتفاق رخ دهد و کاوه رضایی در استقلال حضور پیدا کند که در نهایت در این مسیر شکست خورد.
با وجود این، سؤالات و ابهامات فراوانی به واسطه انتشار قرارداد مذکور در سطح جامعه برای افکارعمومی به بار آمده که لازم است مدیرعامل فعلی و سابق باشگاه استقلال در اسرع وقت نسبت به شفاف سازی آن اقدام کنند.

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه