تبیین دستاوردهای انقلاب مهم‌ترین رسالت طلاب و روحانیون است

تولیت آستان قدس رضوی در مراسم عمامه‌گذاری ۳۵۰ طلبه حوزه علمیه خراسان رضوی:

تبیین دستاوردهای انقلاب مهم‌ترین رسالت طلاب و روحانیون است

تولیت آستان قدس رضوی به طلاب تازه ملبس شده توصیه کرد: تاریخ انقلاب و دستاوردهای آن را بخوانید و مسائل انقلاب را برای مردم روشنگری کنید و این رسالتی است که به عنوان سربازان و منتظران حضرت مهدی(عج) بر دوش داریم.


به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی شامگاه یکشنبه در مراسم تلبس و عمامه‌گذاری ۳۵۰ طلبه حوزه علمیه خراسان رضوی که همزمان با سالروز ولادت حضرت علی(ع) در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد، با اشاره به مقام و منزلت مولی‌الموحدین امیرالمؤمنین(ع) ابراز کرد: امیرالمؤمنین(ع) الگو، اسوه و جامع همه فضیلت‌های اخلاقی و انسانی و الگو برای بشریت در طول تاریخ است و هیچ غیر معصومی نمی‌تواند ادعا کند که ابعاد وجودی امیرمؤمنان(ع) را کاملاً شناخته است. تولیت آستان قدس رضوی افزود: ابعاد وجودی حضرت علی(ع) آن قدر عمیق است که با سطح و درک معمول نمی‌توان به عمق فضائل ایشان دسترسی پیدا کرد، عظمت دریا را می‌بینید اما کسی از عمق دریا آگاه است که به آن سفر کرده باشد و کسی که سفر نکرده، فقط ظاهر و امواج دریا را درک خواهد کرد.
وی با بیان اینکه البته درک همان ظاهر فضائل حضرت علی(ع) نیز برای سعادت دنیا و آخرت، رشد معنوی و قرب الی الله کفایت می‌کند، تصریح کرد: هیچ کمال و فضیلتی نیست که در امیرالمؤمنین علی(ع) نباشد، آن حضرت جامع تمام فضائل و کمالات انسانی است؛ تمام مسائل، احکام و علوم عالم نزد حضرت علی(ع) است و آنچه از علم و دانش امیرالمؤمنین(ع) به دست ما رسیده، تنها قطره‌ای از اقیانوس علم و دانایی آن حضرت است.

نور خورشید را با فوت نمی‌توان خاموش کرد
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به تلاش‌های دشمنان امام علی(ع) برای حذف نام نورانی آن حضرت از صحنه روزگار، تصریح کرد: هدف دشمنان این بود که نام حضرت علی(ع) برای همیشه حذف شود، اما نور خدا خاموش شدنی نیست؛ بر اساس روایت‌های اهل سنت و شیعه معتقد هستند آیه شریفه «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا، همانا آنان که به خدا ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند، خدای رحمان آن‌ها را (در نظر خلق و حق) محبوب می‌گرداند» درباره امام على(ع) نازل شده است.
وی افزود: شاید چند روزی معاویه‌ها، حجاج‌ها، اموی‌ها و خلفای بنی‌عباس تلاش می‌کنند نام امیرالمؤمنین(ع) و اولاد معصومینش را از بین ببرند، اما آن حضرات را خداوند محبوب قلوب مؤمنان قرار داده است، نور خورشید را با فوت نمی‌توان خاموش کرد. وی با بیان اینکه به میزان معرفت، ظرفیت و درکمان باید اخلاص امیرالمؤمنین(ع) را الگو قرار دهیم، عنوان کرد: امروز تشکیل جامعه و نظام اسلامی یکی از مصادیق حرکت امیرمؤمنان(ع) است؛ همان گونه که امیرالمؤمنین(ع) در برابر طاغوت‌ها، ستمگران و بی‌عدالتی‌ها می‌ایستادند، فریاد سر می‌دادند، روشنگری می‌کردند و چنانچه نیاز بود شمشیر به دست می‌گرفتند، نظام جمهوری اسلامی نیز در حد خود در برابر مستکبران، ستمگران و زورگویان عالم ایستاده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی افزود: همان طور که امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید: «لا تستوحشوا فی طریق الهدی لقلّه اهله» بدین معنا که در راه خدا از اندک بودن نفرات نباید هراس داشت و باید راه خدا و دفاع از احکام الهی و قرآن را سرلوحه کار قرار داد؛ زیرا اگرچه دشمنان فراوان باشند اما پیروزی با حق است؛ امروز امیرالمؤمنین(ع) پیروز است یا دشمنان آن حضرت؟ آیا نام و نشانی از آن‌ها باقی مانده است؟
وی با بیان اینکه تمام انسان‌های آزادی‌خواه، عدالت‌طلب و پیرو فضیلت‌های اخلاقی، علاقه‌مند امام علی(ع) هستند، گفت: یک فرد مسیحی که هیچ علقه مذهبی و دینی به امیرالمؤمنان(ع) ندارد بهترین کتاب را درباره آن حضرت می‌نویسد؛ با وجود همه دشمنی‌ها، تحریف‌ها و هزینه کردن‌های دشمنان برای بدنام کردن امیرالمؤمنین(ع) امروز نام آن حضرت همچنان خورشید بر تارک تاریخ می‌درخشد؛ شاید چند روزی دشمنان دین جولان دهند و قدرت‌نمایی کنند، اما آنچه می‌ماند و پیروز می‌شود جریان حق و الهی است.

روحانیون پیش و بیش از هر چیز کار برای خدا را ملاک بدانند
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به نمود نمونه‌هایی از شجاعت در وجود بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: امام خمینی(ره) تنها از خدا می‌ترسید و قسم می‌خورد که «والله‏ در همه عمر از هیچ کس نترسیده‌ام» و همین ترس از خدا موجب عنایت خداوند و این همه عزت و عظمت برای امام راحل شد.
وی ابراز کرد: با وجود همه دشمنی‌هایی که امروز کمتر از دوره بنی‌عباس و بنی‌امیه نسبت به امام راحل و رهبر معظم انقلاب نیست اما این شعاع نورانی روز به روز رو به گسترش و در حال نفوذ در اعماق قلوب انسان‌های حقیقت‌طلب و طالب‌ کمال و فضیلت است. حجت‌الاسلام والمسلمین مروی ابراز کرد: اگر چند روزی دشمنان ما تنگناهایی برای ما ایجاد می‌کنند و بی‌احترامی و حرمت‌شکنی می‌کنند، صدها برابر بیش از این‌ها نسبت به ذات اقدس نبی مکرم اسلام(ص) و امیرالمؤمنین(ع) انجام دادند؛ اما ذره‌ای از آن اصول و اعتقادشان در راه تبلیغ دین خدا و هدایت مردم عقب‌نشینی نکردند.
وی با اشاره به روایت «مَا أُوذِی نَبِی مِثْلَ مَا أُوذِیتُ، هیچ پیامبری به اندازه‌ من اذیت نشد» تصریح کرد: با وجود همه سختی‌ها و ناملایمتی‌ها یک مورد در سیره پیغمبر(ص) سستی و کوتاهی در انجام رسالت و تبلیغ دین نمی‌توان یافت، سیره امیرالمؤمنین(ع)، فاطمه زهرا(س) و تمامی ائمه اطهار(ع) نیز همین گونه است. تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب خطاب به طلاب تازه معمم شده که می‌فرمایند: «از این لحظه به‌ طور رسمی مسئولیتتان مضاعف می‌شود» ابراز کرد: از امروز شما به لباس سربازی امام زمان(عج) ملبس می‌شوید و مردم و خانواده به شما نگاه دیگری خواهند داشت؛ چرا که این لباس، لباس تبلیغ دین و پیامبر عظیم‌الشأن(ص) است و مسئولیتش بسیار سنگین است. 
وی با بیان اینکه طلاب و روحانیون می‌بایست پیش و بیش از هر چیز اخلاص و کار برای خدا را ملاک بدانند، گفت: شأن طلبگی بسیار بالاتر از آن است که به عنوان یک شغل و حرفه از آن نام برده شود؛ رسالت طلبگی تبلیغ دین و انجام وظیفه است و این مهم در سیره امام راحل و رهبر معظم انقلاب است، امام خمینی(ره) با انجام وظیفه انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و رهبر عظیم‌الشأن با همین روحیه، شجاعانه کشور را در برهه‌ها و خطرات مختلف نجات دادند.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی به طلاب تازه ملبس شده توصیه کرد: تاریخ انقلاب و دستاوردهای آن را بخوانید و مسائل انقلاب را برای مردم روشنگری کنید و این رسالتی است که به عنوان سربازان و منتظران حضرت مهدی(عج) بر دوش داریم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه