2 هزار و 100 معتکف در حریم امام رئوف(ع) به اعتکاف نشستند

2 هزار و 100 معتکف در حریم امام رئوف(ع) به اعتکاف نشستند

همزمان با شب میلاد مولی الموحدین حضرت علی(ع)، مراسم اعتکاف رجبیه با حضور معتکفان در حرم مطهر رضوی آغاز شد.


به گزارش آستان‌نیوز، در شب میلاد حضرت علی(ع) بار دیگر خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) در تکاپو برای میزبانی از مؤمنان خداجویی هستند که خود را از روزها و ماه‌ها پیش برای حضور در این مراسم آماده کرده‌اند. فرصت سه روزه‌ای که مقارن شده با یمن قدوم مولود کعبه، حضرت علی بن ابی طالب(ع).
در این شب مسعود و مبارک 2هزار و 100 نفر در حریم امام رئوف(ع) معتکف می‌شوند و دست استغاثه به سوی آسمان بلند می‌کنند تا دشت خشکیده وجودشان را با باران رحمت الهی سیراب کنند.
این روزها و شب‌ها که معتکفان فرصت خلوت با معبود را یافته‌اند، تنها بخشایش گناهان و حیات دوباره در آغوش پرمهر پروردگار را می‌خواهند و برای تمام افرادی که از این فرصت محروم مانده‌اند دعا می‌کنند تا این خلوت نصیب آن‌ها هم بشود.
مراسم اعتکاف امسال همچون سال‌های گذشته در روزهای ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب مصادف با ۱۵ تا ۱۷ بهمن ماه در حرم مطهر رضوی و مسجدهای وابسته به آستان قدس رضوی در حال برگزاری است.
با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده، مراسم اعتکاف امسال در مسجد گوهرشاد، مسجد صدیقی‌ها و مسجد ملاهاشم برگزار می‌شود و از معتکفان با ارائه خدمات مختلف فرهنگی و مذهبی میزبانی خواهد شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه