سفر خاطره‌انگیزی که به «خانه پدری» رسید

سفر خاطره‌انگیزی که به «خانه پدری» رسید

به دعوت آستان قدس رضوی، هزار و 350 یتیم نوجوان از سراسر کشور در روز ولادت امام علی(ع) راهی مشهد شدند.


​​​​​​​سالروز ولادت امیرمؤمنان، حضرت علی(ع) برای هر کس هم که روز جشن و سرور و شادی باشد، برای برخی مقارن با روز دلتنگی است؛ کودکان و نوجوانانی که از سایه پرمهر و باصلابت پدر در زندگی خود محروم هستند و دیگر کسی دست بر سرشان نمی‌کشد، در روز پدر، یاد و خاطره پشتوانه‌ای را در ذهن زنده می‌کنند که اکنون دیگر زنده نیست. 
شماری از این نوجوانان، حتی فکرش را هم نمی‌کردند که در روز عید، میهمان ویژه امام مهربانی‌ها باشند و از صدها کیلومتر دورتر، راه به سوی مشهدالرضا(ع) بیابند.
طرح بزرگ «خانه پدری» روایت ویژه‌برنامه‌ای است که به همت بنیاد کرامت آستان قدس رضوی و در قالب یک اردوی سه‌روزه برگزار می‌شود.
 650 دختر و 650 پسر نوجوان در مقطع دبیرستان که در شهر و دیار خود، مددجوی کمیته امداد و بهزیستی هستند، اکنون به همت دبیرخانه‌های خدمت رضوی از سراسر کشور شناسایی و راهی مشهد شده‌اند تا این ایتام، جای خالی پدر را در روز ولادت امیرالمؤمنین(ع) کمتر احساس کنند.
جعفر رئیسیان‎زاده، معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی درباره این طرح می‌گوید: این طرح، دومین تجربه ما بود. پیش از این هم در روز عید غدیر، حدود 2هزار نفر از سادات را به سفر زیارتی آوردیم و اکنون در مرحله دیگری از این طرح و در روز ولادت حضرت امیر(ع)، نوبت به ایتام رسیده است. به گفته وی، این کاروان که در مجموع بیش از هزار و 350 میهمان را به مشهد آورده، در حقیقت یک اردوی فرهنگی تربیتی است که در هر گروه از آن، 40 نوجوان یتیم در هر اتوبوس حضور دارند و به ‌موازات مسئول فرهنگی این گروه‌ها، به ازای هر 10 نفر یک مربی هم در کنار بچه‌ها قرار گرفته است. به گفته معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی، شانزدهم بهمن‌ماه به‌عنوان آخرین روز این اردوی سه‌روزه، با بدرقه و اعزام آنان به شهرها و روستاهایشان به اتمام خواهد رسید. با این حال، بسته سوغات متبرک حرم رضوی هم متشکل از قطعه نفیسی از فرش حرم، جانماز، عطر و مُهر تربت امام هشتم در آخرین روز اردو به این نوجوانان اهدا خواهد شد تا ارمغان سفر خاطره‌انگیزشان به خانه پدری باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه