۲ هزار خانوار مددجوی بهزیستی خراسان‌ شمالی بدون مسکن هستند

۲ هزار خانوار مددجوی بهزیستی خراسان‌ شمالی بدون مسکن هستند

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۲ هزار خانوار از مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی بدون مسکن هستند که از این تعداد یک هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کرده‌اند.


محسن توحیدی مقدم اظهار کرد: خانوارهای زیر پوشش بهزیستی به دلیل کمبود نقدینگی در طرح ملی نهضت مسکن نام‌نویسی نکرده‌اند و مددجویان نام‌نویسی کرده نیز توان پرداخت سهم آورده را ندارند. از مجموع این تعداد تنها ۱۹۴خانوار با واریزی سهم خود توانسته‌اند وارد فرایند واگذاری مسکن شوند. خانوارهای زیر پوشش بهزیستی استان توانایی پرداخت آورده در حوزه مسکن را ندارند و در این خصوص نیازمند مشارکت دولت و خیران هستند.
وی عنوان کرد: این سازمان تعهد ساخت و تحویل ۷۹۴واحد مسکونی برای مددجویان را در سال جاری داشته که تاکنون ۴۲۰ واحد را به این گروه تحویل داده و بقیه نیز در دست اجراست. مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۴۱ میلیارد تومان اعتبار به بهزیستی این استان از محل سفر رئیس جمهور برای ساخت واحدهای مسکونی و تسهیلات اشتغال‌زایی ابلاغ که از مجموع این میزان، 3 میلیارد تومان آن جذب شد.
توحیدی مقدم اظهار کرد: این میزان اعتبار در بخش‌های مختلف این سازمان حمایتی از جمله ساخت مسکن برای نیازمندان مددجو، تسهیلات اشتغال‌زایی و سایر موارد هزینه می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه