هزینه‌های جنگ‌افروزی آمریکا

نگاهی آماری به میزان کمک‌های ایالات متحده به اوکراین

هزینه‌های جنگ‌افروزی آمریکا

ترجمه و تلخیص، زینب اصغریان

در حالی که کمتر از یک‌ماه تا سالگرد جنگ اوکراین باقی مانده، اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا، به گونه آماری، کمک‌های ایالات متحده به دولت کی‌یف را فهرست کرده است.


براساس گزارش یاد شده که تا اواسط دی‌ماه را بررسی کرده است، واشنگتن هر ساله میلیاردها دلار کمک به ذی‌نفعان در سرتاسر جهان برای دستیابی به منافع امنیتی، اقتصادی و بشردوستانه خود ارسال می‌کند.
در سال 2022، کمک‌های خارجی ایالات متحده بر اساس اولویت‌های مختلف دولت جو بایدن از جمله مبارزه با تغییرات آب و هوایی، پاسخ به همه‌گیری کووید19 و مقابله با اقتدارگرایی انجام شد. اما از زمان تهاجم روسیه در 24فوریه سال گذشته میلادی (5 اسفند 1401)، اوکراین به عنوان بزرگ‌ترین دریافت‌کننده کمک‌های خارجی ایالات متحده تبدیل شده است. از زمانی که دولت هری ترومن مبالغ هنگفتی را برای بازسازی قاره سبز از طریق طرح مارشال پس از جنگ جهانی دوم صرف کرد، این نخستین بار است که یک کشور اروپایی مقام نخست را در دریافت کمک از کاخ‌سفید به خود اختصاص می‌دهد. کمک‌های واشنگتن به کی‌یف در سه قالب بشردوستانه، مالی و نظامی صورت گرفته اما در مقایسه با دیگر کشورها حجم حمایت نظامی و تسلیحاتی واشنگتن بسیار چشمگیر است. 
در زیر به‌صورت آماری مروری بر مهم‌ترین کمک‌های آمریکا به دولت زلنسکی داشته‌ایم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه