طلب 11‌میلیاردی زعفران کاران خراسان جنوبی از دولت!

طلب 11‌میلیاردی زعفران کاران خراسان جنوبی از دولت!

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۷۰درصد مطالبات زعفران‌کاران استان پرداخت شده و پیگیر هستیم مطالبات باقیمانده نیز به‌ موقع واریز شود.


سیدحسن رضوی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: از ۲۶ آبان امسال خرید حمایتی زعفران را آغاز کردیم و در مدت دو هفته، یک تن و ۵۰ کیلوگرم زعفران با کیفیت‌های مختلف از زعفران‌کاران استان خریداری شد.
وی بیان کرد: زعفران‌های خریداری شده به آزمایشگاه‌های مورد تأیید اداره‌ کل استاندارد خراسان جنوبی برای تعیین درجه و نوع ارسال شد و با توجه به نوع و درجه زعفران، کار خرید را براساس قیمت اعلامی دولت انجام دادیم. مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: دولت زعفران دسته را حداقل کیلویی ۲۵ میلیون تومان و زعفران نگین اعلا را کیلویی ۴۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان از کشاورزان خریداری کرده است.
وی اضافه کرد: قرار بود ۳۰ درصد ارزش زعفران خریداری شده را پس از آزمایش و مشخص شدن نوع و کیفیت محصول واریز کنیم و سه ماه بعد ارزش ۷۰ درصد باقیمانده پرداخت شود که ۳۰ درصد اولیه مطالبات کشاورزان را به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به‌ موقع پرداخت کردیم.
رضوی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته پس از دو هفته ۴۰ درصد دیگر مطالبات زعفران‌کاران به مبلغ بیش از ۱۵ میلیارد تومان پرداخت شد.
وی عنوان کرد: در مجموع ۳۸ میلیارد تومان از زعفران‌کاران خراسان جنوبی، محصول خریداری کردیم که تاکنون در دو مرحله‌ ۲۷ میلیارد تومان از مطالبات آنان پرداخت و ۱۱ میلیارد تومان دیگر باقی مانده است.
مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: بنابراین ۳۰ درصد از مطالبات زعفران‌کاران استان باقی مانده که با پیگیری‌های مستمر تلاش ما این است این مبلغ هم در موعد مقرر پرداخت شود. خرید حمایتی زعفران از ۲۶آبان امسال شروع شد و تا ۱۰ آذر ماه ادامه داشت اما انتظار کشاورزان این بود که طرح ادامه‌دار باشد و از طرفی دولت امکان خرید بیشتر را نداشت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه