کلاه‌برداری میلیاردی از بازاریان مشهدی با خالی‌بندی!

متهم، تحت تعقیب دستگاه قضایی است

کلاه‌برداری میلیاردی از بازاریان مشهدی با خالی‌بندی!

فردی که در بازار مشهد بیش از 3 میلیارد تومان از کسبه کلاه‌برداری کرده بود، پس از پیگیری رسانه‌ای مشخص شد راز به دام انداختن بازاریان توسط شیاد فراری، اعتماد بیجایی بود که برخی از کسبه به خالی‌بندی‌های این فرد داشتند!


7 شاکی در شعبه 201
در حال حاضر پرونده‌ای در دادسرای ناحیه 2 مشهد و شعبه 201 بازپرسی در حال رسیدگی است که فردی با هویت «س» به راحتی هر چه تمام‌تر برخی از کسبه را هدف کلاه‌برداری قرار داده و متواری است. پیگیری‌های رسانه‌ای ما نشان می‌دهد تنها یک صنف خاص هدف کلاه‌برداری فرد شیاد نبوده و هر کجا دامش را پهن می‌کرد بی‌شک طعمه به راحتی خام وعده‌ها و دروغ‌های این فرد می‌شد. این پرونده که در حال حاضر بیش از هفت شاکی دارد و هر روز هم به تعداد شاکیان آن افزوده می‌شود، پس از ارجاع به شعبه مذکور توسط قاضی طاهری فدافن در دست رسیدگی قرار دارد. این فرد که تا امروز بیش از 3 میلیارد تومان کلاه‌برداری کرده پس از آنکه پی برد توسط دستگاه قضایی تحت تعقیب قرار گرفته، به مکان نامعلومی گریخته است. نکته عجیب ماجرا این است که این کلاهبردار حرفه‌ای با خونسردی هرچه تمام‌تر در حال اجرای نقشه‌های خود است و هر آن امکان دارد از فرد دیگری در شهر و یا استانی دیگر کلاه‌برداری کند. 

5 تخته‌فرش دستباف؛ هدف کلاهبردار
آنچه در نحوه کلاه‌برداری‌های این فرد معلوم شد و بیان آن می‌تواند هشداری باشد برای دیگر کسبه این بود که فرد کلاهبردار که زبان چرب و نرمی هم دارد، در یکی از موارد به سراغ یکی از فروشگاه‌های فرش دستی مشهد می‌رود. او در ادامه، ابتدا برای آنکه خود را یک مشتری قابل اعتماد معرفی کند، برای خرید دست روی یک فرش 3*2 می‌گذارد و 25میلیون تومان از هزینه فرشی که 150 میلیون تومان ارزش دارد، همان‌جا نقدی پرداخت می‌کند و برای تسویه مانده حساب هم یک برگ چک می‌کشد. اما همه این اقدام‌ها در مسیر اجرای نقشه‌ای بود که کلاهبردار حرفه‌ای برای به یغما بردن پنج تخته فرش دستباف دیگر کشیده بود. در نهایت موفق می‌شود این فرش‌ها را که ارزشی حدود 750 میلیون تومان دارند، تحویل بگیرد آن هم در ازای چکی پنج روزه که قرار نبود هرگز نقد شود. 
نقد نشدن چک و فرار خریدار به ظاهر با شخصیت مشخص کرد او چه نیت شومی داشته است. پس از شکایت فرد مالباخته در دادسرا و پیگیری‌های صورت گرفته معلوم شد فرش‌ها به تهران منتقل و چند صد میلیون تومان ارزان‌تر به فردی فروخته شده است.

یک میلیارد طلای سرخ چگونه دود شد؟
از این ماجرا که عبور کنیم، در موردی دیگر او به سراغ یک عمده‌فروش طلای سرخ در مشهد می‌رود و وقتی فروشنده را در محاصره چرب‌زبانی‌های خود می‌گیرد، به او وانمود می‌کند در کار فروش مویرگی زعفران است و در حال حاضر یک مشتری خوب و دست به نقد دارد. او برای آنکه نقش بازی کردنش لو نرود، با نشان دادن موجودی حساب ساختگی مدعی می‌شود امروز چند ده میلیارد تومان هم چک دارد!
فروشنده که احساس می‌کرد یک مشتری عالی به سراغش آمده، تیر خلاص را به خودش می‌زند و حدود یک میلیارد تومان زعفران را در ازای چند فقره چک تحویل کلاهبردار می‌دهد؛ اما پس از سررسید چک‌ها و مراجعه به بانک پی می‌برد تمامی چک‌ها جعلی است!
متأسفانه برخی فروشنده‌ها فقط به اطمینان وعده پرداخت یک روزه، مال خود را از دست داده‌اند. در این زمینه یک تولیدکننده دستمال کاغذی که به دادسرا مراجعه کرده و خواستار رسیدگی به پرونده شده، مدعی بود: فرد کلاهبردار برای خرید از واحد تولیدی‌ام حضوری مراجعه کرد و پس از صحبت‌های فراوان مدعی شد یک تریلی دستمال کاغذی نیاز دارد. او  پس از توافق برای قیمت به این بهانه از شرکت خارج شد که راهی بانک می‌شود و تا یک ساعت دیگر 169میلیون تومان هزینه محموله را واریز می‌کند و من پس از واریز، بار را به آدرسی که او می‌خواهد می‌فرستم.
او رفت و بیشتر از یک ساعت گذشت. به تلفن همراهش زنگ زدم و پاسخ شنیدم که در بانک گرفتار شده و همزمان با ارسال محموله، او هم پول را به حسابم واریز می‌کند. تریلی از کارخانه خارج شد؛ ولی او باز هم پول را نریخت و دیگر به تماس‌هایم پاسخ نداد. در نهایت پی بردم در میان راه با راننده تماس گرفته و بار را به سرعت تخلیه و بار خودرو دیگر کرده و ناپدید شده است!
این‌ها گوشه‌ای از کلاه‌برداری‌هایی بود که مرد شیاد در شهر مشهد رقم زده است. در جای دیگر به اسم فروش سهام پدیده 145میلیون تومان، خرید زعفران 440 میلیون تومان و... از افراد مختلف کلاه‌برداری کرده است.
در حالی پرونده اقدامات متقلبانه این فرد در شهر مشهد در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است و عامل این اقدام تحت تعقیب قرار گرفته که اگر کسبه مذکور پیش از تحویل کالا تمامی جوانب کار را بررسی می‌کردند، به هیچ عنوان مالشان را از دست نمی‌دادند.

خبرنگار: عقیل رحمانی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه