یاد خدا دل و جان را آزاد و جامعه را آباد می‌سازد

پیام رهبر معظم انقلاب به بیست‌ونهمین اجلاس سراسری نماز

یاد خدا دل و جان را آزاد و جامعه را آباد می‌سازد


​​​​​​​حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز برپایی این همایش را پس از دوسال مایه خرسندی و برکت دانسته و خاطرنشان کردند: پیوندهای حیاتی در یک جامعه‌ خوشبخت و خوش‌فرجام، همچون دوستی و گذشت و مهربانی و همدلی و همدردی و یاری‌رسانی و خیرخواهی و امثال آن به برکت رواج و اقامه‌ نماز، استحکام می‌یابد. 
یاد خدا که نماز مظهر کامل آن است، دل و جان را آزاد و جامعه را آباد می‌سازد. پیوندهای حیاتی در یک جامعه‌ خوشبخت و خوش‌فرجام، همچون دوستی و گذشت و مهربانی و همدلی و همدردی و یاری‌رسانی و خیرخواهی و امثال آن به برکت رواج و اقامه‌ نماز، استحکام می‌یابد. صف‌های نماز جماعت، صفوف به هم پیوسته‌ فعالیت‌های اجتماعی را پدید می‌آورد. کانون گرم و پرشور مساجد، کانون‌های همکاری در عرصه‌ اجتماعی را رونق می‌بخشد. نماز، آن‌گاه که با احساس حضور خداوند، گزارده شود به همه‌ عرصه‌های زندگی نورافشانی می‌کند و دنیا و آخرت فرد و جامعه را آباد می‌سازد.
پدران و مادران، معلمان و استادان، اندرزگویان و راهنمایان، این حقیقت را در رابطه میان نماز و جوان، به یاد داشته باشند و وظیفه‌ای را که بر دوش آن‌هاست بشناسند.
مدارس، دانشگاه‌ها، به‌طور ویژه دانشگاه فرهنگیان، صداوسیما و دیگر دستگاه‌های فرهنگ‌ساز، در شمار مخاطبان اصلی «اقیموا الصلاة» جای می‌گیرند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه