پنجره واحد زمین، مانعی در مسیر رانت‌بازی

معاون دادگستری این استان خبر داد

پنجره واحد زمین، مانعی در مسیر رانت‌بازی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی از وجود کوه‌خواری و زمین‌خواری در نقاط مختلف استان خبر داد.


 حجت‌الاسلام یدالله وحدانی‌نیا در جلسه بررسی وضعیت پنجره واحد زمین در خراسان جنوبی گفت: افرادی در استان به خصوص در اراضی نزدیک به مرکز خراسان جنوبی اقدام به ساخت و ساز، تصرفات غیر مجاز و زمین‌خواری می‌کنند که از آن به عنوان کوه‌خواری تعبیر می‌شود.
به گزارش قدس آنلاین، وی با اشاره به اینکه پرونده‌های فراوان کیفری و حقوقی در محاکم استان در راستای زمین‌خواری، ساخت و سازهای غیر مجاز، تجاوز به اراضی ملی، تصرفات غیر قانونی و… تشکیل شده است، افزود: با توجه به ایجاد دولت الکترونیک و تأکید رهبر معظم انقلاب باید به سمت هوشمندسازی نظارت‌ها در حوزه‌های مختلف برویم.
معاون دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: ذیل ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با راهبری رهبر معظم انقلاب، کارگروه فرا قوه‌ای برای مبارزه با پدیده زمین‌خواری با هدف هوشمندسازی پنجره مدیریت اراضی تشکیل شد.
حجت‌الاسلام وحدانی‌نیا اظهار کرد: پنجره واحد هوشمندسازی زمین تاکنون در ۲۰ استان کشور اجرایی و در خراسان جنوبی هم مراحل مقدماتی آن شروع شده و انجام کار شهروندان از درون خانه، رصد آن و جلوگیری از رانت‌های ایجاد شده از جمله برکات آن است. همچنین با راه‌اندازی آن از جعل اسناد در مجوزهایی که در دست مردم است، جلوگیری می‌شود. وی در ادامه از پنجره واحد اراضی به عنوان اتاق شیشه‌ای یاد کرد که از طریق آن صدور مجوزها تسهیل می‌شود و عنوان کرد: در خراسان جنوبی متولی انجام این کار، اداره کل فناوری اطلاعات بوده که تمهیدات کار در حال انجام است و دستگاه‌های متولی اراضی باید اطلاعات خود را ظرف هفته آینده ارائه کنند. به گفته وی ایجاد پنجره واحد اراضی از زمان دولت گذشته شروع شده و در خراسان جنوبی با توجه به افزایش قیمت اراضی، زمین‌خواری توسط افراد طمعکار انجام که از آن به کوه‌خواری تعبیر می‌‌‌شود. معاون دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: گاهی دستگاه‌های متولی این حوزه برای برخورد با متخلفان کوتاهی می‌کنند و احکام دادگستری هم جنبه بازدارندگی ندارند و ادارات هم گاهی از کمبود نیرو برای پایش فیزیکی گلایه می‌کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه