کمپ وزنه‌برداری را دیدم اشکم درآمد

اعتراف انوشیروانی، سرپرست فدراسیون

کمپ وزنه‌برداری را دیدم اشکم درآمد

سرپرست فدراسیون‌ وزنه‌برداری در مراسم رونمایی از اسپانسر جدید این فدراسیون، به وضعیت نه چندان مناسب این رشته در هنگام قبول مسئولیت اشاره کرد و گفت: من در کمپ آزادی قهرمان شدم اما روز اولی که این کمپ را دیدم، اشکم درآمد. وزنه‌برداری نتوانسته به حق و جایگاه خودش در ایران برسد.


انوشیروانی در این مراسم اظهارکرد: برای نخستین بار در تاریخ این رشته از اسپانسر رونمایی می‌شود. امیدوارم بتوانیم در مسیر خدمتگزاری، خادم شایسته‌ای باشیم. ۹۳ درصد مدال‌های المپیک ایران را کشتی و وزنه‌برداری گرفته‌اند که بیشترین مدال طلا هم برای وزنه‌برداری بوده است. با وجود اسم بزرگ وزنه‌برداری، این رشته شرایط خوبی ندارد. اگر هم هنوز وزنه‌برداری روح دارد، به‌خاطر تلاش‌ هیئت‌های استانی است. انوشیروانی در مورد مشکلات وزنه‌برداری نیز تأکید کرد: من و همکارانم خادم وزنه‌برداری هستیم و هیچ موقع کوتاهی نخواهیم کرد. آمارهایی که داریم خوب نیست و اگر جایی کار خوبی انجام شده، به خاطر کارهای استان‌ها و پیشکسوتان است.  اخباری در جامعه وزنه‌برداری ردوبدل می‌شود که شاید نشان از انجام شیطنت‌هایی از درون ماست. از روز اول جایی را تحویل گرفتیم که حتی  حضور در اتاق‌هایش مشکل بود. کمپ وزنه‌برداری توسط یک قهرمان وزنه‌برداری بازسازی می‌شود. من در کمپ آزادی قهرمان شدم اما روز اولی که این کمپ را دیدم، اشکم درآمد. وزنه‌برداری نتوانسته به حق و جایگاه خودش در ایران برسد.
او همچنین گفت: در این مدت تلاش کردیم قهرمان‌های وزنه‌برداری را دور هم جمع کنیم تا این کِشتی به گل نشسته را به حرکت درآوریم. یکی از اقدامات، گرفتن اعتبار و تخصیص آن به تمام استان‌ها به میزان ۶۲ میلیارد تومان است. می‌دانیم استان‌ها در بدترین شرایط از نظر تجهیزات هستند و بیش از ۱۵ سال است ابزار استاندارد در ایران نداریم. ما بودجه‌ای برای تجهیز استان‌ها گرفته‌ایم و می‌دانیم اگر استان‌ها تجهیز نشوند، کمیت و کیفیت را در استان‌ها نخواهیم داشت. ما باید از شرایط سنتی خارج شویم و به سمت ایده‌آل‌گرایی برویم.
سرپرست ریاست فدراسیون وزنه‌برداری درباره اینکه تصور می‌شد وفاق بزرگان وزنه‌برداری تا انتخابات حاصل شود اما حسین رضازاده، سعید علی‌حسینی و کوروش باقری امروز در این برنامه حضور نداشتند، بیان کرد: این عزیزان حتماً کنار خودمان داریم. حسین رضازاده به علت ازدواج برادرزاده‌اش به اردبیل رفت و آقای باقری و چند رئیس هیئت استان تماس گرفتند عذرخواهی کردند که شرایط شرکت در مراسم را نداشتند. همکاری با این عزیزان را ادامه می‌دهیم و هیچ مشکلی با هیچ عزیزی نداریم. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه