رسوایی فساد در ارتش اوکراین

معاون وزیر دفاع و معاون دفتر زلنسکی کناره‌گیری کردند

رسوایی فساد در ارتش اوکراین

با انتشار اخبار مربوط به فساد گسترده مالی در دو وزارتخانه مهم اوکراین و احتمال آغاز تحقیقات گسترده، چند مقام ارشد دولت کناره‌گیری کردند.


​​​​​​​به گزارش مهر به نقل از واشنگتن‌پست «شاپوالوف»، معاون وزیر دفاع و «تیموشنکو» معاون دفتر ریاست‌جمهوری از جمله کسانی هستند که از سمت خود کنارکشیدند. این رخدادها پس از جنجال‌ها درباره رسوایی خرید اقلام غذایی برای ارتش، روی داد. پیشتر رسانه‌های محلی از اختلاس گسترده و رسوایی وزارت دفاع در خرید مواد غذایی برای ارتش به دو یا سه برابر قیمت‌های موجود در فروشگاه‌های کی‌یف خبر دادند. بالا گرفتن جنجال‌ها درباره این رسوایی کار را به جایی رساند که «رزنیکوف» وزیر دفاع این کشور هم مجبور به واکنش شد. وی با صدور بیانیه‌ای مدعی شد این تفاوت قیمت‌ها ناشی از «اشتباه فنی» پیمانکار بوده  است.
کناره‌گیری معاون وزیر دفاع اوکراین در شرایطی انجام شده که روز شنبه اعلام شد «لوزینسکی» معاون وزارت زیرساخت به اتهام اختلاس بودجه در نظر گرفته شده برای بازسازی زیرساخت‌های آسیب دیده این کشور در طول جنگ، بازداشت شد. «زلنسکی» روز یکشنبه با اذعان به وجود فساد گسترده در ساختار دولتی اعلام کرد فساد، مشکل مزمن اوکراین است. اوکراین پیشینه طولانی فساد گسترده و حکمرانی متزلزل داشته است، به طوری که سازمان شفافیت بین‌الملل فساد این کشور را در رتبه ۱۲۲ از ۱۸۰ کشور جهان قرار داده است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه